خبرگزاری کار ایران

در همایش دهیاران گیلان مطرح شد؛

ابراز نارضایتی استاندار گیلان از آمار سرشماری اینترنتی در این استان

asdasd
کد خبر : ۴۱۵۶۸۱

استاندار گیلان از آمار ثبت نام شدگان اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن در این استان ابراز نارضایتی کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد علی نجفی در همایش دهیاران منتخب گیلان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد با ابراز نارضایتی از آمار ثبت نام شدگان اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن در استان تصریح کرد: اصلاً قابل قبول نیست در استانی که در بخش فرهنگ، سواد و بهره گیری از نرم افزار‌ها و سخت افزارهای الکترونیک و اینترنتی حرف بزرگی برای گفتن دارد، شاهد آمار سرشماری در سطوح میانگین کشوری باشیم. 

وی با مکلف کردن تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران، بخشداران و دهیاران در جهت ارتقاء تعداد ثبت نام شدگان اینترنتی در استان تصریح کرد: بنده شخصاً در بعضی شهرستان‌ها حضور یافته و عملکرد شما در این بخش را رصد خواهم کرد. 

استاندار گیلان رتبه گیلان را در استفاده از ابزار الکترونیک در بین ۱۰ استان بر‌تر کشور اعلام کرد و گفت: در زمینه استفاده از اینترنت از بین استان‌های آخر جدا شدیم. 

نجفی در ادامه بر لزوم برگزاری جلسات مشترک دهیاران، بخشداران و فرمانداران در این بخش تاکید کرد و افزود: با توجه به مشکلات اعتباری و عدم تحقق درآمدی کشور، دولت با عنایت رهبر معظم انقلاب انجام سرشماری را در دستور کار قرار داد که اکنون باید با فراهم کردن زمینه لازم جهت ثبت نام هر چه بیشتر مردم از طریق اینترنت در کاهش هزینه‌ها کمک کنیم. 

وی همچنین با قدردانی از استقبال بیشتر بانوان گیلانی از ثبت نام اینترنتی اظهار داشت: امیدواریم شاهد افزایش هر چه بیشتر تعداد ثبت نام کنندگان گیلانی در این طرح ملی باشیم. 

استاندار گیلان همچنین به زحمات بانوان دهیار اشاره کرد وگفت: این تلاش‌ها نشان دهنده آن است که در ادامه می‌توان بیشتر از این توانمندی‌ها در سطوح مدیریتی استان بهره برد. 

استاندار گیلان با بیان اینکه از جمله مباحثی که در روستا‌ها به دنبال آن هستیم اشتغال است، افزود: بخش وسیعی از اشتغال استان در روستا‌ها تعریف می‌شود. 

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه جهت تامین اشتغال در شهر که خود آسیب‌های فراوانی را خصوصاً در بخش صنعتی و صنایع سنگین در آلودگی محیط زیست به دنبال خواهد داشت چند صد میلیون باید هزینه کرد افزود: اما در روستا با یک سرمایه‌های کوچک وضعیت اشتغال حفظ و اشتغال جدید نیز ایجاد می‌شود. 

استاندار گیلان در ادامه افزود: اگر چه منظور از اشتغال در روستا تنها اشتغال صرف کشاورزی نبوده بلکه می‌توان اشتغالی را که در صنایع تبدیلی و وابسته به کشاورزی که بتواند در ارزش افزوده تولیدات کشاورزی سهم عمده‌ای داشته باشد را ایجاد کرد. 

نجفی با بیان اینکه نباید روستائیان عزیز گرفتار مشکلات شهر‌ها همانند پسماند و زباله شوند افزود: در گذشته پسماندی در روستا‌ها وجود نداشته اما متاسفانه اکنون در حال سبقت گرفتن از حوزه شهر‌ها هستند. 

استاندار گیلان با بیان اینکه نباید هویت اصیل، اندیشه پاک، تلاش و اشتغال و حرکت‌های کلان روستا از دست برود افزود: دهیاران باید کمک دهنده و همیار باشند. 

وی حضور دهیاران را فرصت عظیمی در نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: در هر روستا که دهیار آن با جدیت در کار‌ها عمل کرده، موفقیت حاصل و با مشکل کمتری مواجه بودیم. 

نجفی بر لزوم برخورد جدی دهیاران با تخلفات ساخت و ساز در روستا‌ها تاکید کرد و افزود: متاسفانه گاهی به صورت عکس عمل شده و خود هدایت کننده تخلف و جرایم هستند که قطعاً با متخلفین برخورد خواهیم کرد. 

وی گفت: با جدیت به دنبال بحث مدیریت پسماند و حل این مشکل هستیم. 

استاندار گیلان مشارکت در بخش بیمه‌های اجتماعی و کشاورزی از جمله برنامه‌های استان برشمرد و افزود: همه روستاییان عزیز باید از خدمات بیمه‌ای برخوردار شوند. 

نماینده عالی دولت در گیلان اجرای بیمه سلامت توسط دولت را حرکتی بی‌نظیر و موفق دانست و افزود: کارهای عظیمی با منابع مالی اندک در ۳ سال اخیر در کشور شکل گرفته است. 

استاندار گیلان دهیاران را سفیران دولت تدبیر و امید توصیف کرد و با اشاره به وجود بیش از هزار و ۷۵۰ دهیار در استان اظهار داشت: اگر شما سفیران صادق، مطلع و امین باشید به خوبی خواهید توانست عملکرد دولت را مطابق واقعیت‌ها به مردم اطلاع رسانی کنید. 

وی با اشاره به موفقیت استان در بخش‌های مختلف با بیان اینکه هرگز به دنبال آمار غلط نیستیم اظهار داشت: راضی نیستم آمارهای غلط ارائه شود. 

با شجاعت، درستی و راستی آمارهای صحیح از عملکرد دولت را برای مردم بیان کنید. 

نجفی در بخش دیگری از سخنانش نخستین حرکت اجتماعی انسان‌ها را در روستا‌ها عنوان کرد و افزود: نخستین تجمع، نشست و تصمیم گیری‌ها در منازل، مزارع و باغات روستا‌ها آغاز شد. 

استاندار گیلان با بیان اینکه اگر به ۱۰۰ سال گذشته بنگریم متوجه حضور پررنگ روستا و روستائیان خواهیم شد افزود: در انقلاب صنعتی و ماشینی شدن دنیا، حضور شهر نشینی و تخریب هویت زندگی انسان‌ها و روستا‌ها آغاز گردید. 

وی تخریب طبیعت، محیط زیست و ناپاکی هوا، سردرگمی در شهر‌ها، به ظاهر اشتغال داشتن، بیکاری مزمن و پنهان و حاشیه نشینی را از مشکلات مهاجرت به سمت شهر‌ها عنوان کرد و افزود: تخریب محیط زیست و جنگل‌ها از ۱۰۰ سال گذشته مشاهده و علی رقم صنعتی شدن شهر‌ها معضل بیکاری از آن سال‌ها بیشتر نمایان شد. 

 نجفی با بیان اینکه امروز به بهانه ترویج فرهنگ روستایی گرد هم آمده‌ایم افزود: باید قدردان خدمتگزاران به روستا و شهر‌ها باشیم و همیشه صفا وصمیمیت در روستا موج می‌زند. 

وی با بیان اینکه هر جا نامی از روستا برده می‌شود، نام پاکی، صداقت و درستی اعمال می‌شود افزود: پاک‌ترین، سخت کوش‌ترین و خداجو‌ترین انسان‌ها، بیشتر در روستا‌ها مشاهده می‌گردد. 

استاندار گیلان با بیان اینکه بسیاری از بزرگان وعلما و اکنون نیز مسئولین بلند پایه نظام از روستا هستند افزود: باید نقش، جایگاه وهویت روستا را حفظ کرد. 

نماینده عالی دولت کمک‌های مردم روستا را در دوران دفاع مقدس چشمگیر دانست و افزود: خصوصا این کمک‌ها در روستاهای گیلان که در دل شهر‌ها بوده و اندیشه گردشگری، زیست محیطی و توریستی را دارند. 

وی همچنین با تبریک به مناسبت هفته نیروی انتظامی، اخلاق مداری و مردمی بودن را از ویژگی‌های این نیرو دانست و افزود: نیروی انتظامی در نظام مردم سالاری، ارتباط خوبی را با مردم برقرار کرده است. 

استاندار افزود: دهیاران در کنار راهور خواهند توانست در قوانین راهنمایی و رانندگی در خصوص عابرین پیاده و برخورد با موتورسیکلت سواران غیر ایمن موفق عمل کنند. 

نجفی با اشاره به وجود ناامنی در کشورهای منطقه، بیان کرد: امسال ۱۳. ۵ میلیون نفر دانش‌آموز و ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دانشجو در امنیت کامل وارد مدارس و دانشگاه‌های کشور شدند و این امر به برکت خون پاک شهدا تحقق پیدا کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز