خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس جمهور مطرح کرد:

بانک‌ها نسبت به عدم مشارکت خود در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی پاسخگو باشند

asdasd
کد خبر : ۴۱۶۸۳۲

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه بانک ها باید نسبت به عدم مشارکت جدی خود در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی پاسخگو باشند، اظهار کرد: دولت در این زمینه با هیچ کس شوخی ندارد و کسانی که نمی توانند همکاری داشته باشند آبرومندانه کنار بروند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، اسحاق جهانگیری،معاون اول رئیس جمهور در نشست شورای اداری خراسان شمالی با رویکرد اقتصاد مقاومتی، با بیان اینکه اقتصاد باید مسئله اول کشور باشد، گفت: برنامه اقتصاد مقاومتی جهت گیری اصلی کشور برای نیل به این هدف است.

وی با تاکید بر همراه بودن بانک ها در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی، گفت: بانک ها باید در این زمینه همگام با اجرای این برنامه ها بوده و نباید عامل بازدارنده باشند.

جهانگیری از عملکرد بانک های خراسان شمالی در زمینه مشارکت با برنامه های اقتصاد مقاومتی انتقاد کرد و اظهار داشت: بانک ها باید نسبت به عدم مشارکت جدی خود در اجرای این برنامه ها پاسخگو باشند.

وی اظهارکرد: دولت در این زمینه با هیچ کس شوخی ندارد و کسانی که نمی توانند همکاری داشته باشند آبرومندانه کنار بروند.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه به 120 طرح مهم دولت در راستای اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی در سال جاری اشاره کرد و گفت: در این راستا دولت برای هر استان یک وزیر را ملزم به رصد، پایش و پیگیری اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی در سطح کشور کرده است.

وی عملکرد دولت در زمینه اجرا و پیشبرد برنامه های اقتصاد مقاومتی در نیمه نخست امسال را بسیار درخشان دانست و گفت: کشور دراین زمینه به خودکفایی در تولید گندم رسیده است.

وی با بیان اینکه دولت برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران با کمبود اعتبار روبرو شده گفت: تصمیمات اتخاد شده تا پایان ماه جاری مطالبات گندم‌کاران پرداخت شود.

جهانگیری افتتاح 10 سد و آبگیری 8 سد، سرمایه‌گذاری های نفتی و گازی، مبارزه با مافیای قاچاق کالا، اعطای تسهیلات تبه 10 هزار و 500 واحد صنعتی، دستیابی به صادرات دو میلیارد دلاری منهای نفت خام و تحقق رشد اقتصادی 5 درصدی را ازجمله برنامه های در دستور اقدام دولت در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

وی درباره گلایه مسئولان خراسان شمالی در خصوص بلاتکلیفی اجرای طرح جی تی پی پی اشاره کرد و گفت: این طرح از مصوبات سفر دولت به استان بوده و گروهی را مامور رسیدگی این موضوع کرده ام.

وی درخصوص نگرانی استان در زمینه بیکاری جوانان نیز گفت: راه اندازی واحدهای صنایع کوچک در سطح استان در کاهش این دغدغه بسیار مهم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز