خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد:

یزد و خراسان‌جنوبی خشک‌ترین استان‌های کشور

asdasd
کد خبر : ۴۱۶۹۶۱

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، یزد را خشک ترین استان کشور معرفی کرد و گفت: در کنار یزد، خراسان جنوبی نیز در زمره استان‌های خشک قرار دارد.

به گزارش‌ایلنا، عباس کشاورز روز چهارشنبه در آیین‌افتتاح‌سامانه1559 شرکت خدمات‌حمایتی کشاورزی و باشگاه کشاورزان استان یزد با بیان اینکه با وجود خشکسالی، یزد می‌تواند قطب تولید کودهای شیمیایی و عناصر غذایی شود، افزود: با توجه به شرایط خاص این استان باید انتظارها در این خطه متناسب با ظرفیت ها دیده و تعریف شود از این رو باید روی افزایش تولید کودهای شیمیایی تا رسیدن به مرحله صادرات متمرکز شد.

وی گفت: باید شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان توجه ویژه ای به عناصر غذایی مورد نیاز کشاورزان و نیز تقویت گیاهان دارویی و گیاهان آفت کش داشته باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: اگر در این استان باران کم می‌بارد در بسیاری از زمینه‌های دیگر شرایط رشد دارد بنابر این باید با تکیه بر واقعیت ها به سمت و سوی داشته ها رفت و منتظر آب نماند.

کشاورز اضافه کرد: بعید می‌دانم انتقال آب بین حوزه ای برای مصرف کشاورزی قابل انتقال باشد و مباحث مطرح شده بیشتر جنبه شعار داشته و از لحاظ زیست محیطی هم مشکلاتی دارد ولی بحث آب شرب، وظیفه حاکمیتی است و انجام می شود.

وی در ادامه درباره سامانه 1559 و باشگاه کشاورزان نیز گفت: در برخی کشورها همچون‌ کانادا، اطلاع‌رسانی به کشاورزان در یک مجموعه اطلاع رسانی متمرکز شده از این رو این سامانه را راه اندازی کردیم.

این مسئول تصریح کرد: در واقع سامانه 1559 با هدف کاهش هزینه های کشاورزان در خرید نهاده ها، کسب اطلاعات لازم زراعی و افزایش دقت در تصمیم گیری طراحی و راه اندازی شده است.

وی تاکید کرد: باید تمرکز همه صاحب نظران در یک رسانه و سایت باشد و در ادامه مسیر پاسخگویی به مردم و افزایش خدمات فنی آن به کشاورزان را تقویت کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از این خدمات اطلاعات هواشناسی به کشاورزان و اعضاست که می توان با تکیه بر آنها در زمان حوادث طبیعی مانند سرما و یخبندان مانع نابودی محصولات شد.

به گفته کشاورز ، اطلاعات هواشناسی در دنیا تا سه ماه قابل اعتماد است و در کشور ما تا چهار هفته می توان به آن اتکا کرد بنابر این باید از این فرصت برای تقویت فعالیت های کشاورزی استفاده کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز