خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در کنیا خبر داد:

برگزاری نمایشگاه تخصصی ایران در کنیا

سفیر ایران در کشور کنیا، از برگزاری نمایشگاه تخصصی ایران در این کشور در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، هادی فرج‌وند، درباره ارتقای روابط خارجی اقتصادی دو کشور ایران و کنیا، اظهار کرد: شاهد تحولات مهم در این راستا خواهیم بود.

فرج‌وند، با بیان اینکه کشور کنیا در افریقا دارای آزادی بیان است یادآور شد:  این آزادی باعث اقتصاد آزاد و فعالیت‌های مطلوب در این منطقه شده است.

وی با اشاره به  سیاست‌های اقتصادی و مالی کنیا گفت: در سال‌های اخیر نرخ رشد در کنیا حائز اهمیت بوده است.

وی ، رشد اقتصادی این کشور را بالغ بر  پنج درصد عنوان کرد وگفت: کنیا علاوه بر ثبات اقتصادی و مالی دارای موقعیت مطلوب برای دسترسی به بازارهای جهانی است.

سفیر ایران در کنیا، گفت: می‌توان در حوزه صادرات اقدامات بسیاری انجام داد.

فرج‌وند، ایران و استان زنجان را در زمینه صنایع شمیایی و تایر و ....مهم دانست و گفت: ایجاد نیروگاه‌های مختلف در کنیا اهمیت فراوانی برای شرکت‌های ایرانی خواهد داشت.

این مسئول ایرانی در کنیا، اجرای طرح مسکن مهر در کنیا را مهم ارزیابی کرد و گفت: می‌توان از طرفیت‌های این استان و ایران در این منطقه استفاده کرد.

رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت استان زنجان در ادامه این جلسه با اشاره به بازدید هیئت تجاری کنیا از استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان بیان کرد: بازدید از مراکز گردشگری و تاریخی زنجان جزو برنامه‌های پایانی این هیئت در استان خواهد بود.

ناصر فغفوری،  با بیان اینکه تولیدهای استان قابلیت صادرات به این کشور  را دارند افزود: بازدید از کارخانه‌های زنجان در بخش صنعت و تولیدات  این هیئت را شگفت زده کرده است.

 وی، در زمینه امضائ قراداد معدنی نیز گفت: در آینده از توان مهندسان استان استفاده خواهد شد.

فغفوری با اشاره به وجود بزرگترین کارخانه تولید قیر در استان زنجان، ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال‌جاری هیئتی از استان‌های آذربایجان شرقی و یزد روانه بازدید از کشور کنیا شوند.

جعفری،  رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان نیز با اشاره به بیش از 31 درصد اقتصاد استان زنجان در حوزه کشاورزی اظهار کرد: حدود 85هزار هکتار اراضی قابل کشت در استان وجود دارد.

جعفری،  با بیان اینکه استان زنجان، دارای بالغ بر سه میلیونی تولیدات محصولات کشاورزی برای صدور به استان‌های و کشورهای دیگر هستیم،  افزود: بیش از 65 نوع محصولات زراعی و باغی در استان زنجان وجود دارد.

وی از رتبه اول تولید گندم در استان زنجان خبر داد و گفت: ویژگی عمده تولید محصولات  استان را با کیفیت بالا بدون  مصرف کد و سم عنوان کرد.

جعفری، یکی از مولفه‌های تولیدات محصولات  را نور دانست و گفت: ما دارای تجربیات مطلوب در تولید محصولات برای مبادله با کشور کنیا هستیم.

وی گفت:  شاهد اصلاح نژاد گوسفندان در استان بودیم، و  می‌توانیم در زمینه تولید گل رز تبادل اطلاعات داشته باشیم.

کد خبر : ۴۱۷۴۰۰