خبرگزاری کار ایران

استقبال پرشور از پرچم حرم حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و ابوالفضل العباس؛ (ع)

ندای لبیک یا حسین در تجمع بزرگ چند هزار نفری عاشوراییان منطقه آزاد انزلی طنین انداز شد

در این تجمع بزرگ سرور مدیر عامل و رییس هیات مدیره ، غلامعلی جعفرزاده، جبارکوچکی نژاد و محمدصادق حسنی نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ، امام جمعه و فرماندار بندرانزلی ، معاونین و مدیران سازمان در کنار هیات های عزاداری ۲۸ روستای منطقه آزاد انزلی فعالان اقتصادی و گردشگران حضور داشتند به سوگواری پرداختند.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، این روز‌ها به هر کوچه و برزن که پای می‌گذاری چشمانت به بیرق‌های عزایی گره می‌خورد که در ماتم دردانه رسول خدا برافراشته شده است

 زن، مرد، پیر، جوان همه و همه پای در رکاب لحظه‌ها به عزای حسین نشسته‌اند، و این بار برای سومین سال متوالی شهروندان منطقه آزاد انزلی به عشق ابا عبدالله، عاشقانه در سوگ امام حسین (ع) و اهل بیتش در تجمع بزرگ عاشورایان اشک ریختند و در این میان دسته‌های باشکوه عزاداری روستای محدوده این منطقه در هفتم محرم به عنوان نمادی از مردم گیلان ارادتشان را به اهل بیت نشان دادند. 

چه زیبا و باشکوه با چشمانی نم ناک به احترام پرچم‌های متبرک ضریح ابا عبدالله الحسین و ابوالفضل العباس دست به سینه ایستاده و همراه با امام زمان (عج) در عزای جد غریبش عزاداری کردند و دستان توسل خود را به سوی آسمان بلند کردند. 

امروز سازمان منطقه آزاد انزلی در محدوده فاز تجارت و گردشگری با انجام فضا سازی مناسب میزبان عزاداران ابا عبدالله الحسین بوده و با اشاعه فرهنگ عاشورایی و توجه به فرهنگ عزاداری بومی و محلی به ایجاد انسجام، هماهنگی و همکاری در میان هیاتهای مذهبی، تقویت و اشاعه روحیه مذهبی در فضای اقتصادی و صنعتی، معرفی فرهنگ اصیل مذهبی مردمان منطقه و استان گیلان به سرمایه گذاران و گردشگران پرداخته و ندای لبیک یا حسین در این محدوده طنین انداز شد. 

براساس این گزارش در این تجمع بزرگ مسرور مدیر عامل و رییس هیات مدیره، غلامعلی جعفرزاده، جبارکوچکی‌نژاد و محمدصادق حسنی نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار بندرانزلی، معاونین و مدیران سازمان در کنار هیات‌های عزاداری ۲۸ روستای منطقه آزاد انزلی فعالان اقتصادی و گردشگران حضور داشتند به سوگواری پرداختند. 

استقبال از پرچم متبرک ضریح مطهر خضرت اباعبدالله الحسین و قمربنی هاشم درمیان طنین صدای لبیک یا حسین (ع) حال و هوای وصف ناپذیری به این مراسم داده بود. 

همچنین حاضران به نشانه ارادات به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت با نوای ذاکران و مداحان به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

کد خبر : ۴۱۸۴۸۲