خبرگزاری کار ایران

درفشی به ایلنا خبر داد:

3000 نخ سیگار قاچاق خارجی در میاندوآب کشف شد

رئیس اداره صنعت میاندوآب گفت: سه هزار و 400 نخ سیگار قاچاق خارجی شهریور 95 در میاندوآب کشف شد.

رحمان درفشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در میاندوآب با اشاره به اقدامات اداره صنعت و معدن این شهرستان شهریورماه 95 گفت: از مجموع یک‌هزار و 335 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی، 74 پرونده تخلفاتی به ارزش ریالی 151 میلیون و 734 هزار و 500 ریال تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شد.

وی افزود: از این مقدار 325 مورد بازرسی مربوط به واحدهای نانوایی با 16 پرونده به مقدار 15 هزار و 500 چانه و 14 هزار قرص به ارزش ریالی 11 میلیون و 635 هزار و 700 ریال بوده است.

درفشی تصریح کرد: در حوزه کالای قاچاق، سه هزار و 400 نخ سیگار قاچاق به ارزش ریالی دو میلیون و 243 هزار و 800 ریال در 4 گشت مشترک با 29 مورد بازرسی کشف و با تشکیل 4 پرونده تخلفاتی به اداره تعزیرات حکومتی برای صدور حکم معرفی شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب با تشریح گزارش عملکرد بخش صنعت و معدن این اداره بیان کرد: در این رابطه 4 جواز صادر و دو پرونده اصلاح شد و علاوه بر آن 20 مورد بازدید از واحدهای صنعتی و 15 مورد بازدید از واحدهای معدنی انجام شد.

وی میزان سوخت تخصیصی به واحد نفت‌گاز را 77 هزار و 600، نفت سفید 600 و نفت کوره را 182 هزار لیتر عنوان کرد.

درفشی با اشاره به گزارش عملکرد واحد امور اصناف اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان میاندوآب در شهریور امسال گفت: در این بازه زمانی ثبت‌نام انتخابات 6 اتحادیه چاپخانه‌داران و کتابفروشان، فلزکاران، تعمیرکاران اتومبیل، پوشاک و خرازان، زرگران و بافندگان فرش دستباف آغاز و دفاتر مالی اتحادیه صنفی تعمیرکاران اتومبیل بررسی شد.

وی از صدور تعداد 19 پروانه کسب عادی و تمدید تعداد 11 فقره پروانه کسب منقضی اعتبار در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: از سوی دیگر در شهریور امسال سه رسته صنفی با توجه به تقاضای موجود پس از طی مراحل قانونی ایجاد و تعداد 39 واحد صنفی فاقد پروانه کسب شناسایی شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب افزود:صدور تعداد یک فقره پروانه کسب صنفی ایثارگری، اجرای ماده قانون نظام صنفی و پلمپ تعداد 27 واحدصنفی، ادغام اتحادیه لوله‌کشی گاز در اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی و نیز بازدید از دو اتحادیه صنفی و بررسی عملکرد مالی و اداری آنها از سایر اقدامات شهریور امسال بوده است.

کد خبر : ۴۱۹۷۷۲