خبرگزاری کار ایران

مدیرکل شیلات هرمزگان خبرداد:

آغاز صید میگو در صیدگاه دوم هرمزگان

مدیرکل شیلات استان هرمزگان از آغاز صید میگو در صیدگاه دوم فصل صید میگو این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، سیدپرویز محبی با اشاره به اینکه فصل صید میگو هرمزگان از دهم مهرماه آغاز شده بود، اظهار داشت: در دو هفته اول صیادان استان هرمزگان از منطقه سیریک تا منطقه هرمز مشغول به صیادی بوده‌اند.
 
وی با بیان اینکه رعایت محدوده مکانی در صیدگاه میگو در هفته‌های آغازین از اهداف مهم مدیریتی فصل صید میگو است، تصریح کرد: این مهم با همکاری صیادان استان و همچنین همکاری یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان و دریابانی استان به‌خوبی صورت گرفت.
 
محبی یکی از اهداف مدیریت فصل صید میگو را حفظ ذخایر و همچنین فرصت‌سازی برای این آبزی با ارزش برای رسیدن به رشد لازم و اقتصادی شدن صید میگو خواند.
 
مدیرکل شیلات هرمزگان افزود: از 24 مهرماه جاری نیز صیدگاه دوم یعنی از منطقه هرمز تا طولای قشم برای صیادان باز شده است.
 
وی  با بیان اینکه خوشبختانه امسال با هماهنگی‌های انجام شده بین اداره‌کل شیلات هرمزگان، دریابانی استان و یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان اقدامات خوبی در راستای مبارزه با صید غیر مجاز در حال انجام است گفت: این جدیت و پیگیری از سوی شیلات هرمزگان بدون شک در راستای صید پایدار و حفظ ذخایر ارزشمند میگوی خلیج فارس برای سال‌ها و نسل‌های آینده است.
 
فصل صید میگو امسال در استان هرمزگان از 10 مهرماه آغاز شده بر اساس  نظر کارشناسان پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان ادامه پیدا می‌کند.

کد خبر : ۴۲۰۸۴۹