خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی کردستان خبرداد:

کشف یک‌هزار و 300 میلیارد ریال فرار مالیاتی در کردستان

فرمانده انتظامی کردستان از یک هزار و 300 میلیارد 864 ریال فرار مالیاتی توسط پلیس آگاهی خبرداد.

به گزارش‌ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس کردستان، سردار مسعود خرم نیا افزود: ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی این فرماندهی در پی شکایت یک فرد و دستگیری چهار متهم توانستند پرده از این فرار مالیاتی بردارند.

به گفته وی، در تحقیقات تخصصی ماموران مشخص شد فردی با اخذ کارت بازرگانی شاکی از او در یک دفترخانه واقع در استان بوشهر اختیار تام گرفته تا با این کارت اقدام به تجارت کند که در مدت 2 سال کارکرد تجاری، مبلغ 13 میلیارد و 424 میلیون ریال بدهی مالیاتی برای شاکی برجا گذاشته است.

فرمانده انتظامی کردستان افزود: با استعلام کارکرد تجاری شهروندان سنندجی از اداره کل امور مالیاتی کردستان مشخص شد 30 نفر دیگر نیز با همین شگرد مورد سوء استفاده قرار گرفته و مجموعا یک هزار و 300 میلیارد و 864 میلیون ریال بدهی مالیاتی برای آنان احتساب و ابلاغ شده است.

خرم‌نیا با اشاره به احراز جرم فرار مالیاتی برای این پرونده گفت: با اخذ نیابت قضایی برای بنادر بوالخیر و دیر اکیپی از ماموران این فرماندهی به استان بوشهر عزیمت و با در دست داشتن دلایل و مدارک مستند، متهم اصلی، مالک یکی از دفاتر بازرگانی، سردفتر دفترخانه یاد شده و 2 همدست دیگر وی را در شهرستان بوشهر شناسایی و دستگیر کردند.

به گفته وی افراد دستگیر شده با همکاری پنج نفر از کارمندان متخلف گمرک بوشهر از طریق جعل امضا، استفاده از سند مجعول و سو استفاده از کارت‌های بازرگانی غیر، اقدام به فعالیت بازرگانی در سطح کلان کرده و بار مالیاتی ناشی از تجارت خود را از این طریق به صاحبان کارت‌های بازرگانی تحمیل می‌کردند.

کد خبر : ۴۲۱۹۴۳