خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون امور مسافری راه آهن انجام شد؛

راه‌اندازی قطار مسافربری پرسرعت کاشان- تهران

asdasd
کد خبر : ۴۲۲۰۸۴

با حضور معاون امور مسافری راه آهن جمهوری اسلامی و جمعی از مسئولان قطار مسافربری پرسرعت کاشان- تهران و بالعکس راه اندازی شد.

به گزارش ایلنا، «حسن ماسوری» مدیرکل راه‌آهن استان اصفهان، پیش از ظهر امروز در این مراسم، قابلیت قطارترن ست پردیس کاشان تهران  و بالعکس را 160 کیلومتر در ساعت با ظرفیت  252 مسافر عنوان کرد و گفت: این قطار دارای دکوراسیون زیبا و طراحی درب‌های برقی دارای سیستم صوتی ، تصویری و پذیرایی رایگان صبحانه و عصرانه است.

ماسوری از تخفیف 30 درصدی هزینه به دانشجویانی که از کاشان به تهران و بالعکس از این قطار سفر می‌کنند خبرداد و گفت: درصورت استقبال دانشجویان این میزان تخفیف به 50 درصد خواهد رسید .

وی حرکت این قطار از کاشان به تهران را 5و15 دقیقه بامداد و طول سیر دو ساعت و پازده دقیقه عنوان کرد و گفت: برگشت این قطار از تهران به طرف کاشان هر روز ساعت  19 و 50 دقیقه خواهد بود .

راه‌اندازی قطار مسافربری پرسرعت کاشان- تهران

وی افزایش ظرفیت ریلی در بخش  مسافر و بار به منظور جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی و روان شدن حمل و نقل و کاهش ترافیکی جاده‌های مواصلاتی را از سیاست‌های دولت تدبیر و امید طی سه سال گذشته عنوان کرد و یادآورشد: در صورتی که شهروندان کاشانی با ضریب ظرفیت برای مسافرت از کاشان به تهران و بالعکس استقبال کنند قطار دوم نیز راه اندازی خواهد شد. 

مدیرکل راه آهن استان اصفهان با بیان اینکه برای بازسازی خط ریلی کاشان تهران بالغ بر دو میلیارد و چهار صد هزارتومان به منظور بازگشایی ایستگاه‌های گز ، مدآباد، فیروز آباد، بادرودبه قم هزینه شده است، یادآور شد: بزودی با بازگشایی این ایستگاه‌ها شاهد کاهش ترافیک این مسیر خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک با  دوخطه کردن راه آهن کاشان به تهران با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد تومان شاهد شکوفایی ریلی منطقه کاشان خواهیم بود .

شایان ذکر است هزینه بلیط این قطار از کاشان به تهران  15 هزارتومان است که مقرر شد دانشجویان از تخفیف 30 درصدی برخوردار باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز