خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری همدان مطرح کرد:

همدان آماده استقبال از زائران اربعین حسینی

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان گفت: این استان آمادگی لازم را برای استقبال از زائران اربعین حسینی دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، محمدا براهیم الهی‌تبار اظهار کرد: استان همدان در مسیر زائران اربعین حسینی قرار دارد و هر ساله میلیون‌ها زائر از مسیرهای شریانی این استان راهی عتبات عالیات می‌شوند.

وی اضافه کرد: امسال با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته علاوه بر استقبال از زائران در داخل از استان ، 6 موکب در کشور عراق توسط همدانی‌ها دایر می‌شود.

معاون استاندار همدان یادآوری کرد: با توجه به حضور به هنگام و آماده‌ باش پلیس در اربعین سال گذشته ، میزان سوانح فوتی نسبت به سال ماقبل 50 درصد کاهش یافت.

الهی‌تبار اضافه کرد: زمان برگشت زائران اربعین حسینی مصادف با برودت هوا و مسدود شدن برخی از جاده‌های این استان بود که 25 هزار نفر در همدان اسکان داده شدند.

وی گفت: با توجه به فرموده رهبری انقلاب درباره تضعیف نکردن افرادی که در خط مقدم مبارزه با دفاع قرار دارند ، رویکرد مدیریت ارشد استان حمایت جدی از عوامل ناجا به عنوان پیشقراولان مقابله با تهدیدها برای ایجاد امنیت است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان افزود: همدلی و همفکری مجموعه استانداری و عوامل انتظامی استان همدان منجر به توفیق این نیرو در بسیاری از حوزه‌ها شده است.

الهی‌تبار تصریح کرد: نیروی انتظامی در حل یکی از بدعت‌های ناصحیح که وارد عزاداری‌ها شده به خوبی عمل کرد و با این وجود سایر نهادها باید این نیرو را در رفع این بدعت یاری‌دهند.

وی گفت: نیروی انتظامی همدان به خوبی توانسته امنیت را در این استان حاکم کند و در تمامی شاخص‌های امنیتی رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص دهد.

معاون استاندار همدان افزود: سنجش میزان اعتماد عمومی توسط وزارت کشور نشان داد که 85 درصد مردم امید به آینده‌ای بهتر دارند.

الهی‌تبار خاطر نشان کرد: امام راحل در سال 57 در راستای مبارزه با رژیم استبدادی اعتراض خود را نسبت به تصویب قانون کاپیتولاسیون اعلام کردند.

وی افزود: ادامه این اعتراض‌ها منجر به شکل گیری قیام 30 مهر 57 در همدان شد و قیام 13 آبان نیز نشان گرفته از حرکت خودجوش دانش آموزان این استان است.

در آیینی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان، جانشین عقیدتی ناجا و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی حجت الاسلام بهمن جوشقانی به عنوان رئیس جدید عقیدتی سیاسی انتظامی همدان معرفی شد.

کد خبر : ۴۲۲۸۳۹