خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد:

ابراز نگرانی از خرید آب بسته‌بندی خارج از کهگیلویه و بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۴۲۲۸۸۰

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد از خرید و فروش آب بسته بندی استان‌های دیگر کشور در بازارهای این استان اظهار نگرانی کرد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، علی داودی‌مهر در نشست شورای هماهنگی انسجام بخشی مجموعه صنعت وزارت نیرو در کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان با وجود داشتن منابع عظیم آبی و 11 واحد فعال آب بسته‌بندی، اما شاهد خرید و فروش آب‌های بسته‌بندی شده از سوی سایر استان های دیگر کشور هستیم.

وی با تشریح وضعیت کنونی خرید و فروش آب بسته بندی در کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: خیلی ناراحت هستیم که اکنون این استان دارای منابع عظیم آبی بوده اما آب‌های بسته‌بندی سایر استان‌های کشور در این استان به فروش می رسد.

رئیس شورای هماهنگی انسجام بخشی مجموعه صنعت وزارت نیرو در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: 11 واحد آب بسته بندی در این استان وجود دارد که هشت واحد آن مجوز و سه واحد دیگر مجوز ندارد.

داودی مهر با انتقاد از دارندگان برخی واحدهای آب بسته‌بندی در کهگیلویه و بویراحمد در زمینه پرداخت بهای آب و سایر خدماتی مانند بهای برق مصرفی، اظهار داشت: واحدهای هیدرا ، آب عرش و کوه گل سی سخت فاقد مجوز از سوی شرکت آب منطقه ای استان در این حوزه است.

وی گفت: سهم ریالی شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد از یک بطری یک و نیم لیتری استحصالی حدود 14 تومان بوده که رقم بسیار ناچیزی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد با تشریح آمارهای مرتبط با نحوه پرداخت سهم ریالی واحدهای آب بسته بندی به شرکت آب منطقه ای، یادآورشد: به ازای هرمترمکعب استحصالی 9 هزار تومان هزینه آب بهاء است.

داودی مهر افزود: هر مترمکعب آب می تواند 667 بطری آب یک و نیم لیتری بسته بندی را پرکند که سهم ریالی این شرکت از بهای آب یک و نیم لیتر حدود 14 تومان است.

وی متوسط تولید سالانه هرواحد بسته بندی آب در کهگیلویه و بویراحمد را 30 هزار مترمکعب دعنوان و تصریح کرد: روزانه حدود 66 هزار و 700 بطری توسط هرواحد بسته بندی آب در این استان تهیه و به بازار مصرف می آید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست به آخرین وضعیت کنونی برقرسانی به زیرمجموعه های شرکت های تابعه وزارت نیرو مانند پمپاژهای آب شهری و روستایی در این استان پرداخت.

داود راهزادی گفت: برای اولین بار شش هزار کنتور در طرح فهام باهدف کنترل مصرف ، دریافت هزینه مصرف و قطع و وصل برق در کهگیلویه و بویراحمد نصب می شود.

وی افزود: نرخ تلفات انرژی برق در کهگیلویه و بویراحمد به حدود 13 درصد رسیده که تلاش‌های فراوانی برای این نرخ صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، در این نشست ، مدیران شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد از همراهی " راهزادی " مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق این استان برای ایجاد برق پایدار و همکاری برای دریافت هزینه های انشعاب تقدیر کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز