خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی در فردیس مطرح کرد:

ضرورت ترغیب مردم و باغداران به کاشت نهال‌های شناسنامه‌دار

معاون وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم کاشت نهال‌های مجوزدار، در باغات و باغچه‌ها تاکید کرد.

به گزارش  ایلنا در کرج، محمدعلی طهماسبی امروز در گردهمایی تخصصی سراسری مدیریت نهال و نهالستان، در مرکز آموزش عالی امام‌خمینی مشکین‌دشت فردیس با بیان اینکه طرح ساماندهی نهالستان‌های کشور در دست اقدام است، گفت: تمام نهالستان‌های کشور توسط بخش‌خصوصی، انجمن‌ها و تشکل‌های کشاورزی و باغبانی اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه از مجموع 1500 نهالستان کشور 280 نهالستان دارای مجوز از وزارت جهاد کشاورزی هستند، افزود: نهال‌های تولیدی نهالستان‌های دارای مجوز از کیفیت و تنوع لازم برخوردار بوده و به لحاظ کیفیت، اقدامات کارشناسانه و تخصصی روی آنها انجام گرفته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در نهالستان‌های دارای مجوز، استانداردهای لازم از نظر ارقام جدید و انتخاب بهترین‌ها رعایت شده، خاطرنشان کرد: در این نهالستان‌ها انواع نهال از جمله گیلاس، زردآلو، انگور، گردو، پسته، سیب، زیتون، خرما و غیره عرضه می‌شود.

طهماسبی با بیان اینکه نهال‌های دارای اصالت و شناسنامه‌دار در افزایش کمی و کیفی تولیدات باغی تاثیرگذار هستند، گفت: اجرای طرح نهالستان و تولید نهال در کشور جزو طرح‌های اقتصاد مقاومتی قلمداد می‌شود و قرار است با اجرای این طرح نهالستان‌های کشور ساماندهی و رتبه‌بندی شوند.

وی با بیان اینکه در این همایش یک‌روزه راه‌های ساماندهی نهالستان‌های کشور بررسی می‌شود، افزود: کسانی که می‌خواهند نهال بخرند لازم است به ادارات جهاد کشاورزی مراجعه کرده تا از طریق کارشناسان نمونه‌های برتر ارقام به آنها معرفی شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان از رسانه‌ها و مردم خواست نسبت به خرید نهال از نهالستان‌های دارای مجوز ترغیب کنند.

کد خبر : ۴۲۲۹۱۲