خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته آموزش سازمان عدالت و آزادی خبر داد:

گشایش نخستین مدرسه مجازی کنش‌گری سیاسی و اجتماعی حزبی

asdasd
کد خبر : ۴۲۳۴۶۴

آکادمی باران توسط سازمان عدالت و آزادی تاسیس می‌شود.

رئیس کمیته مرکزی آموزش و پژوهش سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی در گفت و گو با ایلنا از گشایش مدرسه مجازی کنش‌گری سیاسی – اجتماعی سازمان عدالت و آزادی با نام «آکادمی باران» در آینده نزدیک خبر داد.

امان‌اله‌باطنی درباره انگیزه‌ها و هدف ایجاد این مدرسه به «آینده‌پژوهی آموزشی» اشاره کرد و گفت: آینده‌پژوهی آموزشی، ما را به سمت ایجاد مدرسه مجازی کنش‌گری سیاسی و اجتماعی سوق داد.

وی ادامه داد: کار ما به عنوان یک حزب، تبدیل کردن رفتار سیاسی و اجتماعی به یک نهاد پایدار سیاسی – اجتماعی است و برای نهادینه کردن این رفتار‌ها باید توجه ویژه‌ای به سبک زیست امروز جامعه نیز داشته باشیم؛ سبک زیستی که در آن، جامعه حضور مجازی را به حضورهای فیزیکی و حقیقی ترجیح می‌دهد.

رئیس کمیته مرکزی آموزش و پژوهش این حزب اصلاح‌طلب افزود: امروز با آنکه آموزش‌های سیاسی و اجتماعی در سطح جامعه به وفور وجود دارد اما متاسفانه هم دسترس‌پذیری این آموزش‌ها در پاره‌ای از موارد دچار اختلال است و هم هزینه‌های کار سیاسی– اجتماعی به نوعی بر آموزش‌های سیاسی و اجتماعی بعضاً مترتب است و این مانع از همگانی شدن این آموزش‌ها در سطح جامعه شده است.

باطنی ادامه داد: برای همگانی کردن آموزش‌های سیاسی و اجتماعی ابتدا باید این آموزش‌ها را دسترس پذیر‌تر کرد و هم‌زمان با مدل‌های عمودی و حرکت در عمق، مدل‌های افقی و حرکت در سطح را نیز پیش گرفت؛ در گام بعدی باید این آموزش‌ها را مبتنی بر نیاز جامعه و به نوعی تقاضا محور نمود تا افراد جامعه بتوانند با این آموزش‌ها ارتباط برقرار کنند.

عضو شورای مرکزی سازمان عدالت و آزادی ادامه داد: گام اول ما قبل از شروع به کار مدرسه مجازی کنش‌گری سیاسی –اجتماعی سازمان عدالت و آزادی، طراحی پرسشنامه نیازسنجی و ظرفیت سنجی آموزشی است که این پرسشنامه به خوبی می‌تواند نیازسنجی، روان سنجی و افکارسنجی را باهم انجام دهد. در این پرسشنامه از مشکلاتی که کنش‌گران با آن در فعالیت‌های خود مواجهند تا احساس نیازشان به آموزش، از ساختار و شیوه اداره حزب یا نهاد مدنی تا بازخوردهای کنش‌گران و از مدیریت حزبی یا مدنی، مورد پرسش قرار گرفته که من همین جا از کلیه کنش‌گران سیاسی و اجتماعی تقاضا می‌کنم با مراجعه به آدرسhttp: //bit. do/baranac و پر کردن این پرسشنامه، ما را در نیازسنجی و ظرفیت‌سنجی آموزشی کمک‌کنند، چراکه قطعاً نتایج این پرسشنامه به ما در تحلیل نیاز‌ها و ضرورت‌های آموزشی کمک می‌کند.

باطنی در پایان افزود: مدرسه مجازی کنش‌گری سیاسی – اجتماعی در آینده نزدیک به صورت آزمایشی گشایش خواهد یافت و دپارتمان‌ها و درس گفتار‌ها و درس نوشتارهای آموزشی به تدریج در این مدرسه بارگذاری می‌شود. وی خاطرنشان ساخت: مزیت نسبی این مدرسه شاید تعلق داشتن آن به یک حزب سیاسی است که در نوع خود اولین مدرسه مجازی کنش‌گری حزبی ست. این مدرسه به همت کمیته آموزش و پژوهش منطقه فارس سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی و کنش‌گران خلاق و دغدغه‌مند سازمان در این منطقه پیشنهاد و پایه‌گذاری شده و به یاری خداوند و هم‌افزایی کنش‌گران حزبی و مدنی می‌تواند برخی از خلأهای آموزش سیاسی - اجتماعی را پر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز