خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار کردستان مطرح کرد:

کشتارگاه صنعتی سنندج ظرفیت خوبی برای تأمین گوشت در منطقه است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: کشتارگاه صنعتی سنندج دارای کیفیت بالا و خوبی در منطقه است و باید گوشت مورد نیاز شهرستان‌های مختلف استان از طریق این کشتارگاه تأمین شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، سیزدهمین جلسه کمیته ساماندهی کشتارگاه‌های دام استان روز شنبه برگزار شد.
 
در این جلسه امیر قادری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: آنچه برای دولت حائز اهمیت است تهیه و توزیع و ارائه گوشت سالم و بهداشتی با کیفیت و قیمت مناسب به مردم است.
 
وی افزود: با توجه به اینکه کشتارگاه صنعتی سنندج دارای کیفیت بالا و بسیار خوبی در منطقه است باید گوشت مورد نیاز شهرستان‌های مختلف استان از طریق این کشتارگاه تأمین شود.
 
قادری خاطرنشان کرد: البته کشتارگاه سقز نیز دارای ظرفیت خوبی به این منظور است و می‌تواند حتی به سایر استان‌ها نیز خدمات ارائه بدهد، مشروط به اینکه از پتانسیل این کشتارگاه به درستی استفاده شود.
 
معاون استاندار کردستان تصریح کرد: باید موضوع تأمین گوشت شهرستان‌های مختلف استان در قالب فازبندی اجرا شود و در فاز نخست گوشت مورد نیاز شهرستان‌های دهگلان، کامیاران، قروه و دیواندره از طریق کشتارگاه سنندج تأمین خواهد شد.
 
وی افزود: البته باید از افزایش قیمت گوشت تحویلی به شهروندان جلوگیری کرد، ضمن آنکه باید کار تأمین خودروهای مورد نیاز حمل گوشت و تجهیز آنها برای انتقال گوشت از کشتارگاه های سنندج و سقز به سایر شهرستان‌ها نیز انجام شود.
 
قادری در پایان یادآور شد: با توجه به اهمیت بحث فرهنگ‌سازی برای افزایش آگاهی مردم در خصوص لزوم مصرف گوشت‌های سالم و بهداشتی، باید اقدامات لازم از طریق ارتباط با رسانه‌ها و پخش برنامه‌های تلویزیونی، بازدید امامان جمعه و اقشار مختلف مردم از کشتارگاه صنعتی باکیفیت سنندج استمرار پیدا کند.

کد خبر : ۴۲۳۶۱۸