خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران مطرح کرد:

تدوین یک سوم استانداردهای ملی کشور در دولت یازدهم

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: سازمان‌ استاندارد ایران در پسابرجام توانسته عضویت در مجمع بین المللی اوزان و مقیاس را به دست آورد که تاییدیه‌های ما در این زمینه در 100 کشور جهان قابل قبول است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری مرکزی، نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران نخستین دستاورد پسابرجام برای سازمان استاندارد ایران را عضویت در مجمع بین المللی و تایید صلاحیت جهانی عنوان کرد و افزود: در مرحله نخست، این سازمان به عضویت تایید صلاحیت آسیا و اقیانوسیه در آمده است و هم‌اکنون گواهینامه‌های این سازمان در 32 کشور جهان مورد تایید قرار گرفته  که به 72 کشور افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به دست آوردن عضویت در هیات مدیره موسسه حلال جهانی، رئیس گروه ارزیابی انطباق این موسسه و پذیرش مسئولیت شورای سیاست گذاری حلال را از دیگر دستاوردهای پسا برجام برای این سازمان عنوان کرد و گفت: این سازمان استانداردهایی را در زمینه غذای حلال به رهبری آیت الله حسن عالمی نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد‌کشاورزی و گردشگری حلال به رهبری آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی نائب رئیس دوم مجلس خبرگان رهبری تدوین و در حوزه تجارت غذای حلال در بین کشورهای اسلامی وارد شده است.    

پیروزبخت، با تاکید بر حضور هرچه بیشتر تولیدکنندگان داخلی در بازار غذای حلال افزود: سهم غذای حلال در تجارت جهانی سالانه حدود 2500 میلیارد دلار است که سهم تولیدکنندگان داخلی در این زمینه صفر است.

وی، با یادآوری بهره برداری از پنج واحد تولیدی محصولات غذایی با علامت حلال امسال درکشور افزود: حضور فعال تولیدکنندگان داخلی در بازار حلال جایگزین مناسبی برای تجارت و رهایی از اقتصادی نفتی کشور است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه یک سوم استاندارهای ملی کشور در دوران سه ساله فعالیت دولت تدبیر و امید تدوین شده‌است، گفت: 30 هزار استاندارد از ابتدای فعالیت سازمان استاندارد تاکنون در کشور تدوین شده است که تدوین حدود 11 هزار عنوان استاندارد در مدت سه ساله فعالیت دولت تدبیر و امید بوده است.    

وی با یادآوری افزایش سرعت نظارت بر بازار عرضه محصولات تولیدی در سه سال اخیر، ادامه داد: یک میلیون واحد صنعتی در این مدت توسط این سازمان مورد بازرسی و نظارت قرار گرفته و دو میلیون و 500 هزار سیلندر گاز مایع برای افزایش ایمنی مصرف کنندگان و مردم بازسازی و نوسازی شدند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران بیان کرد: این سازمان دستاوردهای زیادی در زمینه ایمن سازی وسایل شهربازی‌ها و ایمن سازی ایستگاه‌های سی ان جی داشته و توانسته با یک سوم اعتبار سال‌های گذشته این اقدام‌ها انجام شده است.         
 
گفتنی است در این مراسم استانداری مرکزی، نمایندگان مردم شهرستان‌های اراک،خنداب و کمیجان و همچنین ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان نیز سخنانی را بیان کردند و در پایان از شماری از تولیدکنندگان برتر استان تقدیر شد.

کد خبر : ۴۲۳۶۸۹