خبرگزاری کار ایران

رئیس‌اداره میراث فرهنگی تربت حیدریه خبرداد:

برگزاری تورهای گردشگری زعفران در تربت‌حیدریه و زاوه

asdasd
کد خبر : ۴۲۳۹۳۴

رئیس‌اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه از برگزاری تورهای گردشگری تخصصی زعفران در تربت حیدریه و زاوه خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایلنا، علی محمدی اظهار داشت:‌ با توجه به اینکه  شاخص‌ترین محصول کشاورزی منطقه تربت‌حیدریه که از نظر گستره کشت در ایران و جهان رتبه نخست را به این خطه اختصاص داده زعفران است، سبب شد که در راستای معرفی بهتر زعفران شهرستان و استان، با همکاری و مشارکت کلیه ارگان‌های مرتبط سطح شهرستان از گردشگران و محققین داخلی و خارجی جهت بازدید از مزارع زعفران شهرستان دعوت بعمل آید.

وی افزود: با عنایت به اینکه از اشکال جدید صنعت توریسم که در بین گردشگران رو به رشد است بخش توریسم روستایی و اگرو توریسم (گردشگری کشاورزی) است، باعث شده که این فرصت را مغتنم شمرده و در قالب برگزاری تورهای گردشگری،‌ به عرضه مستقیم محصولات روستائیان پرداخته شود، زیرا در بخش گردشگری کشاورزی، روستائیان می‌توانند انواع فعالیت های کشاورزی و تجربیات باارزش خود را در معرض عموم قرار داده و افزایش درآمدزایی را از طریق عرضه مستقیم محصولات کشاورزی خود در پی داشته باشد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه خاطرنشان کرد: ‌در همین قالب تاکنون چندین گروه از گردشگران داخلی و خارجی در قالب تورهای مختلف علمی و تفریحی از مزارع شهرستان بازدید داشته‌اند که مهمترین برنامه‌های تدارک دیده شده برای گردشگران، بازدید از مزارع زعفران سطح روستاهای شهرستان، شرکت در کارگاه‌های آموزشی و علمی با همکاری پژوهشکده زعفران شهرستان، بازدید از بازار بزرگ زعفران ، بازدید از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری سطح شهرستان،‌ تهیه سوغات است.

شایان ذکر است در شهرستان تربت حیدریه و زاوه بالغ بر 19 هزار هکتار زمین زیر کشت زعفران است که اشتغال زایی بیش از 16 هزار خانوار را به دنبال دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز