خبرگزاری کار ایران

در شهریورماه امسال اتفاق افتاد؛

رشد 96 درصدی سوادآموزی در استان آذربایجان غربی

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: توسعه همه‌جانبه کشور در سایه توجه به آموزش و افزایش سطح سواد بویژه در افراد 10 تا 49 سال است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از مهاباد، محمد رضا نجفی با حضور در برنامه دیمانه صدا و سیمای مرکز مهاباد از اهمیت سواد و افزایش آگاهی سطح جامعه سخن گفت.

نجفی در این برنامه اظهار کرد: باتوجه به شاخص های  و معیارهایی که برای توسعه جامعه در نظر گرفته شده بویژه در بین افراد 10 تا 49 سال که جزو جامعه هدف در حوزه سواد آموزی هستند که افزایش سطح سواد و معلومات افراد می تواند در پیشرفت هر جامعه ای تأثیر مستقیم داشته باشد.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی درباره آمار اعلامی در سرشماری سال 1390 اعلام کرد: براساس این آمار 87 درصد در کل استان بین گروه سنی 10 تا 49 سال با سواد بودند که این آمار در شهریور سال 1395 نزدیک به 96 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در کل کشور جزو پنج استان آخر از لحاظ آمار باسوادی هستیم، برنامه شتاب‌بخشی به سواد آموزی با همکاری دستگاه های اجرایی با دستور استاندار با جدیت در حال پیگیری است.

نجفی گفت: گردهمایی شوراهای پشتیبانی سوادآموزی استان 28 مهرماه سال‌جاری با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان سوادآموزی و استاندار آذربایجان غربی و کلیه فرمانداران و اعضای شورای پشتیبانی استان و شهرستان ارومیه برگزار شد.

وی همچنین پیرامون سرانه‌های تشویقی سوادآموزی برای جامعه هدف ،در خصوص مراکز یادگیری محلی و طرح خواندن با خانواده و نیز سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 موارد مورد نیاز را یاد آور شد.

کد خبر : ۴۲۴۰۵۶