خبرگزاری کار ایران

صبح امروز انجام شد؛

بازدید مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی و استاندار خوزستان از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی، به همراه استاندار خوزستان، صبح امروز از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام‌خمینی، ساعتی پیش مرضیه شاهدایی و غلامرضا شریعتی به‌منظور بازدید از صنایع موجود در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، وارد این منطقه شدند.

در ابتدای این بازدید، جلسه ای در سالن کنفرانس تالار آفرینش برگزار شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ضمن خیر مقدم به حاضرین به ارائه گزارشی از وضعیت موجود و برنامه های آتی ارائه کرد.

شهیدی‌نیا گفت: این منطقه با ایجاد 30 هزار زمینه اشتغال، رتبه اول اشتغال زایی در استان خوزستان را کسب کرده است.

وی افزود: 8 درصد اراضی موجود در این منطقه آماده واگذاری جهت سرمایه گذاری است.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در ادامه گفت: در حواشی خلیج فارس و دریای عمان به دنبال شناسایی مناطق مناسب جهت سرمایه گذاری هستیم.

مرضیه شاهدایی صنعت پتروشیمی را یکی از صنایع پیشرو در بحث مسئولیت های اجتماعی دانست و به منطقه ی ویژه اقتصادی پتروشیمی به عنوان یکی از مناطق مستعد جهت توسعه صنایع پایین دستی اشاره نمود.

استاندار خوزستان نیز در این جلسه گفت: امیدوارم اینگونه جلسات جهت ایجاد هماهنگی بیشتر موثر باشد، زیر معتقدم ارتباط ارگانیک با نهادهای موجود استانی کم بوده و بیشتر با تهران ارتباط گرفته می شود.

شریعتی گفت: نیازهای منطقه ویژه باید با پتانسیل های موجود در استان برطرف شود و به این خاطر باید گام اول را توسط بانک های استان برداریم.

وی در خصوص احداث فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بیان داشت: این مسأله باید با رعایت تمام نکات محیط زیستی انجام شود تا دغدغه ی مردم و مسئولین را برطرف نماید.

شریعتی افزود: با توافق وزیر نفت، آب وارد هورالعظیم شد و مقرر گردید حفاری ها درون آب صورت گیرد.

شریعتی خام فروشی را اقدامی غیرقابل قبول دانست و گفت: این مسأله، جزو دستورات مقام معظم رهبری نیز می باشد. اگر قرار باشد که کشورهای دیگر مواد خام را از ما خریده و مواد تبدیل شده به ما بفروشند، چرا نباید این کار را خودمان انجام دهیم؟

استاندار گفت: محیط زیست برای تمام کشور از جمله استان خوزستان، برنامه هایی دارد که باید حتما در توسعه صنعت پتروشیمی لحاظ شود و به همکاران‌مان در محیط‌زیست توصیه می‌کنم که مشاور خوبی برای مشاور صنایع پتروشیمی جهت شناسایی مکانی مناسب جهت توسعه این صنعت باشند و امیدواریم با افزایش اشتغال‌زایی، تولید را افزایش داده و با چرخش پول و سرمایه در استان، باعث ثروتمند شدن منطقه و مردم شویم.

شریعتی افزود: در حوزه صنایع پایین دستی و میان دستی آماده هرگونه همکاری هستیم و در این زمینه تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد. در این خصوص این اطمینان را به وزیر محترم نفت داده ایم و در صحبتی که با رئیس جمهور محترم داشتم و موافقت شده، قرار شد 3 درصد از درآمدهای حاصل از فروش نفت، گاز و پتروشیمی جهت خدمات اجتماعی در همان منطقه هزینه شود.

استاندار خوزستان گفت: اگر چرخِ حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه حرکت کند، استان نیز حرکت می کند، و ایستایی و رخوت آنان باعث ایستایی و رخوت استان خواهد شد، بنابراین برای ایجاد زیرساخت ها از هیچ گونه کمکی به این صنایع کوتاهی نخواهیم کرد.

کد خبر : ۴۲۴۶۶۹