خبرگزاری کار ایران

یادداشت استاندار گیلان؛

مردم برنده اصلی رأی اعتماد و تعامل دولت و مجلس هستند

asdasd
کد خبر : ۴۲۴۹۸۸

استاندار گیلان طی یادداشتی نوشت: بی‌شک؛ برنده اصلی این رأی اعتماد و تعامل دولت و مجلس، مردم هستند.

به گزارش ایلنا از رشت، استاندار گیلان یادداشتی در خصوص موضوع رأی اعتماد به وزراء منتشر کرد.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزرای معرفی شده از سوی رئیس جمهوری، نشان دهنده اعتماد و همراهی مجلس برآمده از رأی مردم در انتخابات سال گذشته است.

بی‌شک؛ برنده اصلی این رأی اعتماد و تعامل دولت و مجلس، مردم هستند که غالب آنان در امتداد انتخابات سال 92، در اسفند 94 نیز بار دیگر به گفتمان عقلانیت سیاسی، اعتدال، امید، ثبات و آرامش جامعه رأی داده‌اند و مجلس برآمده از این گفتمان، به خوبی و بادرایت تشخیص داد که ملت، از فضای تنش و درگیری‌های سیاسی و افراط در رقابت‌های جناحی خسته شده و فراهم کردن بستر مناسب برای خدمت بیشتر به کشور را می‌خواهد.

رأی اعتماد روز گذشته نشان داد که قاطبه جناح‌های سیاسی با گرایش‌های مختلف در مجلس به پشتوانه آرای مردم، بر مدار میانه روی می‌گردند و دولت مورد تائید رهبر معظم انقلاب، جایگاه رفیعی در سپهر کنش‌های سیاسی آنان دارد و زمینه‌ای فراهم شده تا این دولت بتواند با دست باز، روند پیشرفت عینی و عدالت واقعی را پیگیری کند.

مشاهده نمودار رفتار سیاسی مردم ایران طی سه سال اخیر، گویای آن است که ملت، در سایه عقلانیت، به دنبال یافتن بهترین تدبیر برای اداره کشور توأم با آرامش و اعتدال هستند و معتقدند که موانع و مشکلات در کشور، با رویکردی برآمده از اندیشه خدمت به جامعه و مردم رفع می‌شود.

با پایان یافتن خزان روزهایی که ترمیم کابینه بجای تثبیت آن قاعده شده بود، امروز دولتی عهد‌ه‌دار مدیریت امور اجرایی کشور است که در عمل نشان داده برای سرعت بخشی به ارائه خدمت، عزت و اقتدار ملی را قربانی منافع رودگذر سیاسی نمی‌کند ولی در عین حال، با شجاعت در مقابل نقدهای غیرمنصفانه و تخریب ایستاده چرا که معتقد است دولت، پاسدار اقتدار ملی است و به بیان صریح رئیس جمهوری، ایرانی، اقتدار ایران را می‌خواهد.

از سوی دیگر، رأی اعتماد روز گذشته نمایندگان ملت به وزیران پیشنهادی با سنجش منحنی آراء نمایندگان مجالس نهم و دهم، موید تداوم اندیشه اعتدال و فریاد شیوا و رسای همدلی و همزبانی مجلس دهم و دولت یازدهم برای پیمودن مسیری است که ایران عزیز را به جایگاه واقعی خود برساند و در این مسیر، اصل برای دولت ادامه خدمت بانشاط برای مردم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز