خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی گیلان:

20 درصد کتابخانه‌های کشور نوساز است

asdasd
کد خبر : ۴۲۵۲۰۲

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی گیلان گفت: با اینکه شاداب‌سازی فضای کتابخانه‌ها علاوه بر توسعه عمرانی در دستورکار این اداره قرار دارد، 20 درصد کتابخانه‌های کشور نوساز است.

به گزارش ایلنا از رودسر، سرپرست اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی گیلان امروز در مراسم کلنگ‌زنی ساخت کتابخانه عمومی و دارالقرآن شهر واجارگاه از بخش کلاچای این شهرستان اظهار کرد: دستیابی به توسعه پایدار فرهنگی از توسعه سیاسی و اقتصادی دشوارتر است.

زهرا بدن‌آرا افزود: تجربه نشان داده که هرگاه به کتابخانه‌ها توجه شود جامعه رشد پیدا می‌کند و بر عکس کم‌توجهی موجب پسرفت جامعه می‌شود و هرگاه دشمن خواست مملکتی را به سیطره خود درآورد ابتدا کتابخانه‌ها را به آتش کشید.

وی با اشاره به اینکه در گذشته کتابخانه‌ها محل نگه‌داری و نشر بوده است، تصریح کرد: امروز علاوه بر آن، نقش تولید نیز مهم بوده و مصرف‌کننده صرف کافی نیست و باید تلاش کنیم با خدمات فرهنگی مردم جذب کتابخانه‌های عمومی شوند.

بدن‌آرا با ابراز امیدواری برای افزایش کیفیت کتابخانه‌ها و رشد سرانه مطالعه در استان گفت: سال گذشته در تمام شاخص‌ها رشد اندک داشتیم اما تا رسیدن به نقطه مطلوب راه درازی در پیش داریم و تلاش می‌کنیم تا مخاطب را به سوی کتاب و کتابخوانی سوق دهیم.

وی با اشاره به اینکه شاداب‌سازی فضای کتابخانه‌ها علاوه بر توسعه عمرانی در دستور کار این اداره قرار دارد، افزود: 20 درصد کتابخانه‌های کشور نوساز است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان از اجرای طرح برکت در مسکن مهر خبر داد و گفت: امیدواریم با اجرای این پروژه در زمینه احداث کتابخانه در این محل نیاز کتابخوانی مردم آن حل شود.

وی از پیشرفت فیزیکی 58 درصدی کتابخانه مرکزی رشت خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود این پروژه با اختصاص اعتبار مورد نیاز تا هفته کتابخوانی سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مسئول کتابخانه‌های عمومی شهرستان رودسر اظهار کرد: کتابخانه عمومی واجارگاه در زمینی به مساحت 600 متر مربع اهدایی از سوی شهرداری واجارگاه و با زیر بنای 400 متر مربع با پیش‌بینی اعتبار 400 میلیون تومان توسط خیر رودسری در دو طبقه احداث می‌شود.

زهرا اخوان، فضای کتابخانه‌های رودسر را 2 هزار و 275 متر مربع اعلام کرد و گفت: با احداث این کتابخانه 400 متر مربع به فضای کتابخانه‌های عمومی رودسر اضافه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز