خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی استان مطرح کرد:

تاسیس شرکت توسعه صادرات البرز، با مشارکت تشکل‌های بخش‌خصوصی

asdasd
کد خبر : ۴۲۵۳۰۷

رئیس اتاق بازرگانی البرز از تاسیس شرکت توسعه صادرات استان با مشارکت تشکل‌های بخش‌خصوصی خبر داد.

به گزارش ایلنا در البرز، رحیم بنا مولایی امروز با اعلام این خبر گفت: با توجه به این که، ستاد اقتصاد مقاومتی استان، رفع مشکلات، در مسیر توسعه صادرات را در دستور کار قرار داده است، می توانیم از طریق شرکت توسعه صادرات، مشکلات و چالش های موجود، در این زمینه را در ستاد اقتصاد مقاومتی استان مطرح و جهت اتخاذ تصمیم، مورد بررسی قرار دهیم.

وی متذکر شد: تلاش ما بر این است تا با ایجاد شرکت توسعه صادرات استان، برای صادرات برنامه‌ریزی خاص و هدفمند داشته باشم و به صورت مستمر، دلایل کاهش یا افزایش صادرات هر محصولی را مورد بررسی قرار دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه در آینده نزدیک با تاسیس و آغاز فعالیت شرکت توسعه صادرات استان البرز موانع موجود در راه صادرات تخصصی در زمینه‌های مختلف بر طرف خواهد شدU خاطرنشان کرد: تاسیس این شرکت ها، با بهره گیری از کارشناسان مجرب، علاوه بر توسعه صادرات، بازگشت ارزحاصل محصولات صادراتی به کشور را تضمین می کند.

بناملایی در ادامه تاکید کرد: به شیوه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که با تشکیل شرکت توسعه صادرات استان، با ایجاد دوره‌های آموزشی مناسب، روش‌های نوین بازاریابی و فن مذاکره جایگزین روش‌های سنتی شود.

وی ریشه‌یابی موانع موجود در مسیر توسعه صادرات را یکی از ویژگی‌های تاسیس شرکت توسعه صادرات استان البرز، عنوان و افزود: دراین صورت است که می‌توانیم میزان افزایش یا کاهش صادرات محصولات استان را برای سال آتی پیش‌بینی کنیم.

رئیس پارلمان بخش‌خصوصی البرز گفت: امیدواریم با تاسیس شرکت توسعه صادرات استان البرز در ارتقای کیفیت و شناخت بازار و توزیع محصولات تولیدی البرز در سطح بین المللی گام های موثری برداریم.

وی  افزود: تمام اصناف، اتحادیه‌ها و تشکل‌های مختلف اقتصادی می‌توانند در قالب هلدینگ "شرکتی سهامی است که دارای شرکت‌های زیر مجموعه دیگر است" عضو این شرکت شده و در زمینه فعالیت‌های تخصصی خود از جمله نساجی، مواد غذایی و دارویی به توسعه صادرات بپردازند.

عضو هئیت‌مدیره شرکت توسعه صادرات، با بیان اینکه تولید محصولات با کیفیت بالا و قابل رقابت در بازار صادرات، در گرو تغییر ساختار اقتصادی است، گفت: این مهم، در صورتی عملی خواهد شد که در صحنه تجارت بازرگانی استراتژی جدیدی حاکم شود.

وی، با اشاره به استقرار منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه باری پیام، به عنوان یکی از مزیت‌های استان افزود: استقرار گمرک فرودگاه پیام از ویژگی‌های مهم این منطقه است و ما می‌توانیم به صورت مستقیم، با اختصاص هواپیمای باری، تجارت در سطح بین المللی را تا حد مطلوبی انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز