خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان محیط زیست خبر داد:

اختصاص ردیف اعتباری برای احیا تالاب‌های فارس/ نگرانی از کم آبی شدید استان

asdasd
کد خبر : ۴۲۷۶۷۹

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور از اختصاص ردیف اعتباری برای احیا تالاب های فارس خبر داد .

به گزارش ایلنا، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست‌کشور در نشست مشترک دانشگاهیان ، سمن ها ، هیات های ورزشی و نظام مهندسی در شیراز گفت : استان فارس دچار کم آبی شدیدی شده به گونه ای که چالش های پیش روی این استان به دغدغه مسئولان کشور تبدیل شده است.

ابتکار با اشاره به اینکه ستاد احیای تالاب های استان فارس در کشور تشکیل شده است افزود : کار مطالعات وضعیت تالاب های فارس انجام شده و قرار است تا یک ماه آینده در شورای عالی آب  برای تعیین تکلیف آن ها تصمیم گیری شود .

وی افزود : در دولت یازدهم ردیف اعتباری برای تالاب های فارس در نظر گرفته شده به گونه ای که شاهد تحولات بسیار خوبی در آینده خواهیم بود .

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه ارزیابی‌های محیط‌زیستی در سال‌های گذشته بصورت تشریفاتی انجام می شده، افزود: 90 درصد طرح های عمرانی انجام شده در کشور بدون گذراندن ارزیابی های زیست محیطی انجام می گرفته است ؛ اما در حال حاضر با تلاش های صورت گرفته همه طرح های در حال اجرای کشور ، ارزیابی زیست محیطی را باید دریافت کنند .

استاندار فارس هم در این نشست با اشاره به نقش سمن ها و نهادهای اجتماعی و مدنی گفت : سمن ها در کنار کار دولت و دستگاه های اجرایی می توانند نقشی اثر گذار در بهبود وضعیت محیط زیست استان و کشور داشته باشند.

افشانی با اشاره به اینکه نهادهای مردم نهاد در لایه های مختلف جامعه نفوذ می کنند افزود: در حال حاضر برای کاهش بحران زیست محیطی باید از نهادهای قدرتمند و همسو با دولت استفاده کرد.

وی گفت : در تصفیه فاضلاب ها و پسماندهای شهری در فارس اقدامات خوبی صورت گرفته اما ادامه روند این مهم نیازمند همکاری های دستگاه های دولتی و مردم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز