خبرگزاری کار ایران

مدیر ارشد شرکت طلیعه عمار به ایلنا خبر داد:

ساخت سه نیروگاه گازى صد مگاواتى تولید برق در کشور

مدیر ارشد شرکت بین‌المللى طلیعه عمار از ساخت سه نیروگاه گازى صد مگاواتى تولید برق در کشور خبر داد.

مسعود اکبرپور بازرگانى در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در رشت با بیان اینکه سرمایه‌گذاری این پروژه به ارزش سیصد میلیون یورو با همکارى شرکت فنلاندى wartsila(یکى از برترین تولیدکنندگان نیروگاه‌هاى گازى تولید برق در دنیا) انجام  می‌شود، بیان داشت: ساخت این نیروگاه‌ها باسرمایه‌گذارى مستقیم شرکت  TAICO ترکیه و با مدیریت اجرایى گروه اقتصادى عمار صورت می‌گیرد.

وی گفت: از آنجایی که یکى از مشکلات کشور تولید برق در زمان‌هاى پیک مصرف یعنى بهار و تابستان است و با توجه به وضعیت کم‌آبى کشور در ‌اخیر این ضرورت احساس می‌شود.

اکبرپور بازرگانی با اشاره به اینکه کشورمان یکی از کشورهاى برتر تولید کننده گاز در دنیا است، افزود: باید بتوانیم با تکنولوژى روز دنیا از این نعمت خدادادی برای تولید برق استفاده کنیم.

مدیر شرکت طلیعه عمار افزود: فناوری ساخت و بهره‌برداری از این نیروگاه‌ها در انحصار چند کشور اروپایى و آمریکایى است.

وی بیان داشت: تلاش گروه اقتصادى عمار و شرکت TAICO ترکیه امکان خرید ماشین‌آلات و اجراى نیروگاه‌هاى گازى تا سیصد مگاوات و با راندمان تولید برق ٥٦ درصد فراهم شده است.

اکبرپور بازرگانى افزود: طى چند روز آینده قرارداد نهایى نیروگاه‌های مذکور با وزیر نیرو امضا خواهد شد و از نیمه دوم آذرماه ساخت نیروگاه‌ها کلید می‌خورد.

کد خبر : ۴۲۷۸۲۹