خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز آمار ایران خبر داد:

7 درصد از جمعیت کشور در سرشماری عمومی‌نفوس و مسکن ثبت نشده‌اند

رئیس مرکز آمار ایران گفت: 17 میلیون و 500 هزار خانوار که جمعیتی بیش از 59 میلیون و 500 هزار نفر هستند تا‌کنون در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 ثبت شده اند.

به گزارش ایلنا، امیدعلی پارسا صبح امروز در بازدید از ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان کرمانشاه درجمع خبرنگاران، سرشماری را یکی از کامل‌ترین و موثرترین روش‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز برای برنامه‌ریزی کشور عنوان کرد و اظهار داشت: در سرشماری عمومی نفوس و مسکن داده‌ها و اطلاعات پایه‌ای درخصوص تعداد‌، ساختار، ویژگی‌های عمده افراد جامعه و واحدهای مسکونی جمع‌آوری می‌شود.
 
رئیس مرکز آمار ایران ادامه داد: نتایج حاصل از سرشماری عمومی نفوس و مسکن می‌تواند تصویری از وضع کل جمعیت،نیازمندی‌ها، توانایی‌های آن و واحدهای‌مسکونی در کشور برای برنامه‌ریزان، تصمیم‌گیران، سیاست‌گذاران، پژوهشگران و سایر کاربران ترسیم کند و براساس آن تدوین برنامه‌های توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور به سمت وضعیت مطلوب پیش رود، لذا مسیر تحولات در آینده تا حدودی پیش‌بینی می‌شود.
 
این مسئول با بیان اینکه از سوم تا 28 مهر‌ماه سرشماری عمومی نفوس و مسکن به‌صورت اینترنتی صورت گرفته است، گفت: بیش از 45 درصد از جمعیت کشور در سرشماری عمومی نفوس و مسکن به‌صورت اینترنتی ثبت‌نام کردند.
 
وی به سرشماری از 28 مهرماه تا 28 آبان‌ماه به صورت حضوری اشاره کرد و افزود: ماموران آمارگیر در روز 12 ساعت مشغول آمارگیری از مردم هستند.
 
رئیس مرکز آمار ایران از سرشماری 17 میلیون و پانصد هزار خانوار که جمعیتی بیش از 59 میلیون و 500 هزار نفر هستند خبر داد و گفت: تنها راهی که برای اطمینان و براساس اصول وجود دارد تنها مرکز آمار کشور است.  
 
این مسئول با بیان اینکه در سرشماری حضوری که مأموران به درب منازل مراجعه کرد‌‌ه‌اند تا‌کنون هفت درصد از جمعیت کشور غایب بوده‌اند، گفت: مردم غایب کشور در سرشماری عمومی نفوس و مسکن در اسرع وقت چه به صورت حضوری و چه اینترنتی در این سرشماری شرکت کنند.
 
پارسا پایان هفته جاری را آخرین مهلت شرکت در سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 اعلام کرد و گفت: این زمان قابل تمدید نیست.

کد خبر : ۴۲۷۹۷۹