خبرگزاری کار ایران

در کنگره خانه کارگر اراک مطرح شد؛

دولت نگاه به جامعه کارگری را تغییر دهد/ نظرات جامعه کارگری در اصلاح قانون کار لحاظ شود

پنجمین کنگره بزرگ خانه کارگر استان مرکزی در اراک برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم مقدسی نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس دهم نیز با بیان اینکه لایحه اصلاح قانون کار اولویت جامعه کارگری است، گفت: این اصلاح باید در جهت کاهش مشکلات کارگران باشد، نه اینکه مشکل آفرین شود.

وی افزود: درخواست داریم لایحه اصلاح قانون کارگری را پس بگیرند و نظرات جامعه کارگری در آن کامل لحاظ شود. همچنین دولتمردان موظفند به وعده های خود در این خصوص عمل کنند چرا که در غیر این صورت این طرح رای نخواهد آورد.

مقدسی‌تصریح‌ کرد: دغدغه جامعه‌کارگری به منظور حمایت از رونق اقتصادی باید لحاظ شود. دست‌اندازی به منابع تامین اجتماعی در دولت نهم و دهم آسیب های جدی را به بخش های متفاوت اعم از جامعه کارگری وارد کرده است.

میرزایی دبیرخانه کارگر استان‌مرکزی نیز در این مراسم گفت اجرای نادرست سیاست‌های خصوصی‌سازی در دولت قبل موجب تعطیلی بسیاری از کارخانجات و بیکاری کارگران شد. در شرایط کنونی اجرای قانون هم‌سان‌سازی حقوق کارگران امری ضروری تلقی می‌شود. جامعه کارگری همواره حامی دولت تدبیر و امید بوده و خواهد بود اما در خواست داریم نگاه را به جامعه کارگری تغیر دهند .

وی تاکید کرد: تعرض به قانون کارگری غیر شرعی است. همچنین درمان تامین اجتماعی خط قرمز کارگران است.

در این مراسم حسن صادقی قائم مقام دبیر جامعه کارگری کشور نیز طی سخنانی تاکید کرد: خانه کارگر اراک باید حرکتی متوازن و مطابق سیاست‌های مرکز داشته باشد و انتظار می‌رود تکثر عضو را داشته باشد اما متاسفانه عقب‌ماندگی ایجاد شده در سال‌های گذشته موجب انفراق و عقب‌ماندگی خانه کارگری استان مرکزی نسبت به سایر استان‌های کشور شد. نظام اقتصادی ایران دولت سالار است اما الگوی بهتر مردم محور است تا مردم و اقشار ضعیف در آن نقش داشته باشند.

کد خبر : ۴۲۸۲۶۰