خبرگزاری کار ایران

مسئول کمیته اجرایی ستاد اربعین خبر داد:

پیاده‌روی کاروان جاماندگان کربلا از میدان امام‌حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

asdasd
کد خبر : ۴۲۸۷۰۹

مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در تهران همزمان با روز اربعین از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ پاسدار«علی طلوعی»، فرمانده ناحیه مقاومت حضرت عبدالعظیم(ع) و  مسئول کمیته اجرایی ستاد اربعین شهرستان ری گفت: همزمان با سالروز اربعین حسینی کاروان پیاده روی زائران سیدالشهدا (ع) در عراق از نجف به سوی کربلا حرکت می کنند.

وی با اشاره به حدیثی از امام هادی علیه السلام که ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) را برابر با زیارت اباعبدالله (ع) ذکر کرده‌اند، افزود: افرادی که نمی‌توانند به کاروان زائران اربعین در کربلا ملحق شوند، با پیاده روی از میدان امام حسین(ع) تهران به سمت شهرری حرکت کرده و با عنوان کاروان جاماندگان، حضرت عبدالعظیم (ع) را زیارت می کنند.

طلوعی با بیان اینکه امسال برای چهارمین سال متوالی طرح پیاده روی جاماندگان کربلا در ایران اجرا می شود، گفت: پیش بینی می‌شود جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر در این مراسم شرکت کنند.

پیاده‌روی کاروان جاماندگان کربلا از میدان امام‌حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

مسئول کمیته اجرایی ستاد اربعین ادامه داد: کاروان جاماندگان اربعین ساعت ۷ صبح از میدان امام حسین(ع) حرکت کرده و در شهرری خیابان‌های فدائیان اسلام، شهید رجایی، ورامین و شهید غیوری از جمله مسیرهای پیاده‌روی هستند و زائران ساعت 11 در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم مستقر خواهند بود.

طلوعی با بیان اینکه مسئولیت کمیته اجرایی ستاد اربعین به عهده سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم(ع) است، تصریح کرد: جانمایی ایستگاه‌های صلواتی در طول مسیر، تأمین امنیت مراسم حرم مطهر و برپایی ایستگاه‌های استقبال از زائرین از جمله اقدامات این کمیته است.

وی اضافه کرد: انسداد معابر منتهی به حرم، برقراری ایمنی تردد و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی برای بازگشت زائران از مهمترین تمهیدات ترافیکی پیش بینی شده برای این مراسم معنوی است.

مسئول کمیته اجرایی ستاد اربعین گفت: ویژه برنامه های مذهبی ازجمله مدیحه سرایی، قرائت زیارت اربعین و نمایش های آئینی در ضلع های جنوب و شرق حرم تدارک دیده شده که بدین ترتیب از ورود هجمه جمعیت به حرم کاسته می شود.

طلوعی تأکید کرد: پیاده روی کاروان اربعین یک حرکت مردمی است و شاهد مشارکت روزافزون مردم در این مراسم معنوی هستیم.

وی تصریح کرد: پس از پایان مراسم، نماز جماعت ظهر و عصر در مصلی بزرگ شهرری و صحن های حرم مطهر اقامه می شود.

انتهای پیام/
مصطفی علی اکبری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز