خبرگزاری کار ایران

صبح امروز انجام شد؛

بهره‌برداری از پروژه آبرسانی‌ با حضور معاون اول رئیس‌جمهور

با حضور معاون اول رئیس‌جمهور پروژه آبرسانی به 34 روستای استان کرمان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، اسحاق جهانگیری که صبح سه‌شنبه به منظور بازدید از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی به شهرستان قلعه گنج سفر کرده بود، در ادامه سفر خود به این شهرستان، پروژه آبرسانی به 34 روستای استان کرمان را آغاز کرد.

معاون اول رئیس جمهوری همچنین از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس همزمان با استان کرمان، پروژه‌های آب روستایی در استان‌های یزد و لرستان را افتتاح کرد.
 
 آبرسانی به 2 هزار روستا در سراسر کشور در سال جاری
وزیر نیرو در ادامه این آیین با اشاره به اینکه وزارت نیرو در مجموع آبرسانی در 924 مجتمع روستایی را در دستور کار دارد، گفت: در حال حاضر یک هزار و 486 روستا در سراسر کشور از شبکه و منبع آب مکفی و مناسب برخوردار شده‌اند و 780 هزار نفر زیرپوشش قرار گرفته‌اند.

حمید چیت‌چیان از آبرسانی به 2 هزار روستا در سال جاری خبر داد و افزود: در سال 92 هیچ ردیف ملی برای آبرسانی روستایی اختصاص نگرفت اما در نخستین سالی که دولت یازدهم بودجه را تصویب کرد، 200 میلیارد تومان برای آبرسانی اختصاص یافت و در سال 95 نیز 2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به روستاها در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح شبکه آبرسانی 141 روستا در سه استان کرمان، لرستان و یزد با حضور معاون اول رئیس جمهور، افزون بر 60 هزار نفر از آب آشامیدنی بهره‌مند می‌شوند، خاطرنشان کرد: 18 هزار و 500 نفر در پروژه‌های روستایی و یک هزار و 100 نفر در دفتر مهندسان مشاور و 610 نفر به عنوان عوامل نظارت مشغول به کار هستند.
 
اختصاص اعتبار ویژه برای آبرسانی به 600 روستای فاقد آب در استان

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کرمان نیز در ادامه این آئین با اشاره به اینکه این شرکت هم‌سو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حرکت می‌کند، گفت: 101 میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های آب و فاضلاب استان کرمان اختصاص داده شده است که مشکل آب آشامیدنی 315 روستا با جمعیت 186 هزار نفر مرتفع خواهد شد.

علی رشیدی خواستار اعتبار ویژه برای آبرسانی به 600 روستای فاقد آب در استان کرمان شد و افزود: تاکنون پروژه آبرسانی به 240 روستا با جمعیت 61 هزار و 500 نفر به بهره‌برداری رسیده است.
 
 پروژه‌های هشت‌گانه آبرسانی در شهرستان‌های شرقی استان نظیر بم،ریگان و در جنوب کرمان شامل جیرفت، منوجان، رودبار، عنبرآباد، قلعه‌گنج و نیز شهرستان کرمان با اعتباری بالغ بر 121 میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، شامل آبرسانی به 34 روستای استان کرمان است.

جمعیت این 34 روستای استان، 12 هزار و 458 نفر است که برای اجرای این پروژه‌ها 249 کیلومتر لوله‌گذاری، احداث 3 هزار و 800 متر مکعب مخزن، ایجاد سه باب ایستگاه پمپاژ و حفر و تجهیز 13 حلقه‌چاه انجام شده است.

کد خبر : ۴۲۹۲۸۵