خبرگزاری کار ایران

شریعتمداری در افتتاح رسمی سامانه سامد البرز:

اشتغال و ترافیک، مهمترین دغدغه مردم استان البرز

asdasd
کد خبر : ۴۲۹۳۵۳

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری گفت: تقاضا و نیازی که در استان البرز مطالبه می‌شود، با بضاعت منابع مالی و بودجه‌ای دولت مطابقت ندارد.

به گزارش ایلنا در البرز، محمد شریعتمداری بعد از ظهر امروز در آستانه سفر رئیس جمهور به البرز در مراسم افتتاح سامانه سامد، در تالار گل‌های پارک شهید چمران کرج افزود: این آخرین سفر رییس‌جمهوری در دور اول است و آخرین سامانه سامد استان‌ها رسما افتتاح می شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات در توان و بضاعت استان نبوده ولی تمام آنها بررسی شده و پاسخ داده می‌شود، گفت: تا کنون یک میلیون و 63 هزار گزارش و ابراز احساسات مردمی و 750 نامه شکایت به مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری رسیده است. تاکنون در سفرهای دولت، یک میلیون 643 هزار و 474 پیام تلفنی از مردم دریافت و به همه آنها کد پیگیری داده شده و به اغلب آنها رسیدگی و پاسخ داده شده است.

معاون‌اجرایی رییس جمهوری در ادامه خاطرنشان کرد: 22 هزار 526 مورد از این تعداد موارد خاص بوده که مورد توجه قرار گرفته و به مشکلات رسیدگی شده است.

وی با بیان اینکه دریافت عزتمندانه نظرات، پیشنهادات و مشکلات مردمی از این طریق محقق شده، افزود: جمع بزرگی از اپراتورها، از افراد کاردان و متخصص استان در 4 شیفت 220 نفره ، در حال پاسخگویی به مطالبات مردم هستند.

معاون‌اجرایی رییس‌جمهوری همچنین گفت: بالغ بر 1000 نفر نیروی انسانی از البرز و 27 هزار نفر کارشناس دستگاه های اجرایی در این کار ارزشمند دولت را یاری می کنند.

شریعتمداری با اشاره به کمبود سرانه‌های بهداشتی در البرز افزود: در کشور به ازای هر هزار نفر 1/7 درصد تخت بیمارستانی وجود دارد ولی در البرز به ازای هر هزار نفر، 4 دهم درصد در آغاز دولت یازدهم بود که اکنون قدری بهبود پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه مجموعه نیاز های استان اعلام شده که با بررسی های صورت گرفته بیش از 80 هزار میلیارد تومان اعتبار برای نها نیاز است گفت: تلاش شده است، بخشی از این اعتبارات با مسئولان مالی اعتباری و بانک ها مطرح شود و در حدود 5600 میلیارد تومان از منابع غیر دولتی برای حل معضلات استان اختصاص پیدا کرده است.

محمد شریعتمداری با اشاره به ظرفیت‌های این استان و موقعیت همجواری البرز با پایتخت تصریح کرد: البرز در حال حاضر،  در کنار تهران، بخش بزرگی از بار پایتخت را به دوش می کشد و در حوزه صنعتی نیز 3500 واحد وجود دارد که در طی دوره یازدهم اهتمام ویژه ای برای راه اندازی واحد های آسیب دیده وجود داشته است.

وی با اشاره به لزوم استفاده بهینه از ظرفیت حضور همه اقوام ایران، در این استان گفت: نرخ بیکاری 12/9 درصدی بالاتر از متوسط شاخص‌های کشوری، شایسته این استان نیست.

شریعتمداری با بیان اینکه مردم البرز در نظرسنجی‌ها، معضل بیکاری و ایجاد اشتغال را مهمترین دغدغه در این استان عنوان کرده‌اند، افزود: در بررسی‌ها و گزارش‌های مساله شناسی مرکز تحقیقات ریاست‌جمهوری، مشکلات، موانع و نقاط ضعف استان، برای رییس‌جمهور ترسیم و مطرح شده که معضل بیکاری و ایجاد اشتغال، یکی از بزرگترین، دغدغه های مردم البرز تاکید شده است.

این مسئول گفت: موضوع اشتغال ملی است و در تمامی کشور باید قدم‌های جدی برداشته شود و دولت مشکلات اساسی را شناسایی کرده و قدم‌های فوری در البرز باید بردارد.

وی با اشاره به اینکه البرز در حوزه صنعت و کشاورزی توانایی های ویژه ای دارد افزود: فرودگاه پیام در صورتی که استفاده جامع از آن صورت گیرد ظرفیت بزرگی محسوب می شود، همچنین این استان دارای بزرگترین مراکز علمی با 130 هزار دانشجو و 2500 عضو هیات علمی و بیش از 430 دانش آموز است.

محمد شریعتمداری متذکر شد: موضوع دومی که در نظر سنجی ها بیان شده ترافیک در راه های مواصلاتی و درون شهری است که این اولین استانی ست که، معضل ترافیک، با این شدت از سوی مردم بیان می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون در جریان سفرهای رئیس‌جمهوری و کاروان تدبیر و امید به استان‌های کشور نزدیک به 3 میلیون پیام تلفنی، نامه، شکایت، گزارش و ابراز احساسات از مردم دریافت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز