خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس جمهور مطرح کرد:

تمام روستاهای کشور تا سال ٩٦ به شبکه گازرسانی متصل می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۴۲۹۴۸۵

‎معاون اول رئیس‌جمهور گفت: با سرعتی که گازرسانی به روستاها انجام می‌شود، اطمینان می‌دهیم تا سال ۹۶ همه روستاهای کشور به شبکه گازرسانی متصل خواهند شد .

‎به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری بعدازظهر سه شنبه ۲۵ آبان ماه در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان قلعه گنج بیان کرد: یکی از سیاست های قطعی که امام برای نظام اسلامی تدوین کردند و جزو اهداف اصلی نظام اسلامی شد، محرومیت زدایی و رفع محرومیت از مناطق محروم کشور و افتخار تشکیل جهاد سازندگی بر همین اساس بود.

‎وی ادامه داد: مهم ترین هدفی که امام دنبال می کرد این بود که جوانان از شهرهای مرکزی کشور و پایتخت به مناطق محروم و دورافتاده رفته و از مناطق محروم، محرومیت زدایی کنند.

‎جهانگیری گفت: خداروشکر دولت تدبیر و امید در رفع محرومیت، دستاوردهای خوبی داشته و در وضع راه های کشور، برق، امکانات زیربنایی حتی امکانات رفاهی خانوارهای کشور توفیقاتی حاصل شده است.

‎معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اکنون نیز مقام معظم رهبری همچنان منادی همین جهت گیری هستند که ما باید در جهت رفع محرومیت از مناطق عقب افتاده و محروم کشور حرکت کنیم و اگر چنین نشود، آثار و تبعات آن برای کشور چندین برابر اقداماتی است که باید در جهت رفع محرومیت به کار ببریم.

‎وی تصریح کرد: وقتی گفته می شود ۱۱ میلیون نفر در شهرهای بزرگ کشور حاشیه نشین شده اند، به معنای این است که در مناطقی حضور داشته اند که یا زیربناها به اندازه کافی وجود نداشته یا احیانا این امکانات بوده، اما معیشت مناسب و اشتغال نبوده و مجبور شده اند به حاشیه شهرها بیایند.

‎وی با بیان اینکه تبعات و آسیب های اجتماعی ناشی از حاشیه نشینی به راحتی قابل پاک کردن نیست افزود: از آبان سال قبل تا امسال چهار جلسه در حضور رهبر انقلاب و سران سه قوه داشته ایم و پیرامون اینکه چگونه آسیب های اجتماعی را از کشور دور کنیم بحث شده است.

‎جهانگیری گفت: راه این است که به روستاها برسیم و ببینیم چرا مردم از مناطق روستایی به حاشیه شهرهای کشور آمده اند و بر این اساس برنامه هایی آماده کرده و از این وضعیت بیرون برویم ضمن آنکه در همین دولت علی رغم محدودیت شدید منابع مالی، موضوع روستاها و حل مسائل زیربنایی همچنان اولویت اول ما بوده است.

‎معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: با کارهایی که انجام شده، بسیاری از روستاها از آب آشامیدنی سالم برخودار شده اند اما در شان جمهوری اسلامی نیست که بگوییم هنوز در تامین آب مسائلی وجود دارد.

‎وی گفت: با سرعتی که گازرسانی به روستاها انجام می شود، اطمینان می دهیم تا سال ۹۶ همه روستاهای کشور به شبکه گازرسانی متصل خواهند شد.

‎معاون اول ریاست جمهوری با اشاره به درخواست نماینده شهرستان های جنوبی استان کرمان مبنی بر ایجاد مجتمع پتروشیمی در مسیر خط لوله صلح گاز گفت: آمدن گاز به مناطق مطالباتی ایجاد می کند که درست است و نباید به عنوان دولت از طرح برخی مسائل ناراحت بشویم زیرا هر کاری که انجام می دهیم به معنای این است که مردم مطالبات مهم تری دارند.

‎جهانگیری با بیان اینکه برخی استانداران در زمینه رفع محرومیت مناطق ابتکاراتی انجام داده اند که جلوتر و برخی عقب تر هستند گفت: یکی از کارهایی که در اقتصاد مقاومتی به عنوان پایلوت و الگوسازی انجام گرفت، در شهرستان قلعه گنج است.

‎وی با تشکر از بنیاد مستضعفان برای به عهده گرفتن مسوولیت در قلعه گنج افزود: امنیت کشور به گونه ای فراهم شده که مردم در دورترین نقطه کشور با خیال راحت و با کمترین دغدغه زندگی می کنند و احراز این شرایط در حالی است که در منطقه ما و پایتخت کشورهای دیگر امنیت وجود ندارند و این دستاورد بزرگی است که ما قدردان به وجود آورندگان این شرایط امنیتی هستیم.

‎جهانگیری گفت: در صندوق های خُرد روستایی قلعه گنج، خان ها نیز فعالیت چشمگیر و پررنگ تری دارند که مسئله خیلی مهمی است، از این جهت که نیمی از جمعیت را نمی توان در حرکت های اقتصادی نادیده گرفت.

‎معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: یکی از مشکلات مردم منطقه این است که بخش زیادی از هزینه تمام شده محصولاتشان تا بازار، مربوط به حمل و نقل است و باید راهکاری برای این مسئله پیدا کرد.

‎جهانگیری اظهار کرد: اینکه برای نخستین بار یک نهاد بزرگ مانند بنیاد مستضعفان کار را به عهده گرفته و معیشت پایدار مردم هدف آن است، باید همه کمک کرده و کارهای تجربه شده را به عنوان الگوهای خوب در جاهای مختلف اجرا کنیم.

‎وی تصریح کرد: این هفته منابع خوبی در دولت تصویب شد که می تواند پشتیبان همین کارها در روستاها و مناطق کوچک باشد به طوریکه یک و نیم میلیارد دلار در این زمینه در نظر گرفته شده است.

‎ این مقام مسوول همچنین با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی حمایت خود را از طرح های مربوط به این وزارتخانه در شهرستان قلعه گنج اعلام کرده است ادامه داد: با احیاء تالاب جازموریان موافق هستم و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور هم اخطار می دهد که اگر رسیدگی نشود، می تواند به کانون آسیب رسان تبدیل شود به همین جهت باید تدبیری اندیشیده و به سمت احیای این تالاب حرکت شود.

‎معاون اول رئیس جمهور در پایان گفت: بایستی الگوی قلعه گنج بسط داده شود، رودبار هم نیازمند کارهای بزرگی است ضمن اینکه در دیگر مناطق نیز لازم است کارهای جدی صورت پذیرد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز