خبرگزاری کار ایران

سرتیپ شجاع خبر داد:

دستگیری قاتل دختربچه 18 ماهه در خراسان‌جنوبی

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: قاتل دختر بچه 18 ماهه این استان در یکی از شهرستان های تابعه دستگیر شد.

به گزارش ایلنا، سرتیپ مجید شجاع اظهار کرد: 18 آبان‌ماه 95، زن و مردی دختر بچه‌ای را به بیمارستان امام‌رضا(ع) بیرجند آوردند و مدعی شدند بچه هنگام بازی داخل جوی آب افتاد.

وی افزود: با توجه به جراحت وارده به بدن بچه، پزشکان موضوع را به مأموران مستقر در بیمارستان اطلاع دادند که برای بررسی دقیق کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی استان به محل اعزام شدند.

سردار شجاع ادامه داد: با توجه به توضیح پزشکان و آثار به جای مانده بر بدن بچه ظن قتل قوت گرفت و مأموران تحقیقات را آغاز کردند.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: با اعلام گزارش پزشکی قانونی علت فوت کودک ضربه‌های مختلف به اعضای بدن اعلام شد که بازپرس ویژه قتل؛ دستور دستگیری مرد و زن را صادر کرد و برای توضیح بیشتر به پلیس آگاهی منتقل شدند.

وی افزود: مادر کودک عنوان کرد از زمان جدایی از همسر اولش 9 ماه می‌گذرد و از او دو فرزند دارد که فرزند بزرگ با پدرش زندگی می‌کند و فرزند دوم با او زندگی می‌کرد و مدتی پیش با همسر دومش ازدواج کرد که او هم از ازدواج اول خود دو فرزند دارد و فرزند من را مانند فرزندان خودش دوست دارد.

سردار شجاع بیان کرد: با توجه به تحقیقات میدانی مأموران و گزارش پزشکی قانونی، سرانجام مادر مقتول لب به اعتراف گشود که در آشپزخانه مشغول کار بود، صدای گریه بچه بلند شد و برای ساکت شدنش برای خرید تنقلات از منزل خارج شد که پس از بازگشت شوهرش گفت، حال بچه خوب نیست فکر می‌کنم تشنج کرد که او را به بیمارستان منتقل کردیم.

سردار شجاع گفت: در ادامه بازجویی ناپدری مقتول که 28 سال دارد، توضیح داد که بچه داخل اتاق گریه می‌کرد و مادرش در آشپزخانه مشغول کار بود تا اینکه گریه او امانم را بریده بود. لگدی به پشت کودک زدم و با سر روی موکت افتاد. دیگر نمی‌دانم چرا کتک زدن را ادامه دادم. مادرش از صدای گریه بچه‌اش آمد. به او گفتم برو از مغازه برایش چیزی بگیر تا ساکت شود.

متهم ادامه داد: نمی‌دانم چی شد. فقط یادم می‌آید یک‌مشت به شکم بچه کوبیدم که بچه از حال رفت و من هم به مادرش اطلاع دادم و تصمیم گرفتیم در بیمارستان ادعا کنیم هنگام بازی داخل جوی آب افتاده است.

متهم جوان عنوان کرد: هرگز فکر نمی‌کردم بچه کشته شود. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد آن کار را انجام دادم. دو شب است از عذاب وجدان خوابم نمی‌برد و تصویر بچه جلوی چشمانم است. چرا طفل را کشتم.

سردار شجاع گفت: با حضور بازپرس ویژه قتل، کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی استان و متهمان؛ صحنه جرم بازسازی و متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی شد.

کد خبر : ۴۲۹۸۲۶