خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد:

استقرارصنایع تبدیلی کشاورزی در مناطق تولید موجب افزایش درآمد روستاییان می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۳۰۰۲۹

وزیر جهادکشاورزی گفت: رشد بهره وری و استقرار صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در نواحی تولید و روستاها از اولویت‌های برنامه‌های این وزارت برای افزایش تولید و درآمد تولیدکنندگان و روستاییان است.

به گزارش ایلنا، مهندس محمود حجتی در جمع کشاورزان و تولید کنندگان شهرستان سبزوار، اعلام کرد: بهره وری آب به عنوان اساسی‌ترین عنصر تولیدات کشاورزی از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است.

وی افزود: امسال بر اساس تصمیم ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ٢٥٠ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری با محوریت روش‌های میکرو تجهیز می شود.

مهندس حجتی کمک به استقرار صنایع تبدیلی و تکمیلی در محیط‌های تولید و روستاها را از دیگر سیاست های وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد و گفت: با این اقدام ارزش افزوده خدمات تولید نیز در اختیار روستاها قرار می گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به روند افزایش تولیدات کشاورزی بر لزوم توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی برای افزایش ماندگاری و کمک به توسعه صادرات محصولات کشاورزی تاکید کرد.

مهندس حجتی همچنین قنات ها را از سازه های سازگار با اقلیم و میراث تمدن ایرانیان یاد و تصریح کرد: با تجهیز منابع و اعتبارات مرمت، احیا و بازسازی قنات ها باید سرعت بگیرد.

وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه همچنین از مزرعه مهندس کوشکی در شهرستان سبزوار بازدید کردند.

این مزرعه با روش کشاورزی تلفیقی فعالیت‌های باغبانی، دامپروری، زراعت و پرورش آبزیان با سیستم‌های مکانیزه و اصول صحیح مهندسی مدیریت و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

در این بازدید، مدیر مزرعه از اقدامات وزارت جهاد کشاورزی بویژه اعطای ٨٥ درصد تسهیلات بلاعوض برای روش آبیاری کم فشار که سازگار با فرهنگ منطقه است تشکر کرد و افزایش حمایت‌های دولت از بخش کشاورزی را که موجب استقلال کشور است، خواستار شد.

در این بازدید، سبحانی فر نماینده مردم شهرستان سبزوار در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در افزایش تولید محصولات کشاورزی و تامین امنیت غذایی با اتکا به تولید داخلی، پاره ای از مسایل کشاورزان منطقه را مطرح و توجه بیشتر به آبزی پروری و صنایع تبدیلی و تکمیلی در منطقه و حمایت برای توسعه کشتارگاه ها و همچنین انتقال آب از منبع تا سر مزرعه را خواستار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز