خبرگزاری کار ایران

در مراسمی با حضور مسئولان استانی؛

فرش 100 مترمربعی ایوان طلای علی‌(ع) در کاشان رونمایی شد

در مراسمی با حضور مسئولان استانی از فرش 100 متر مربعی ایوان طلای علی ابن ابیطالب (ع) توسط بانوان چیره دست و هنرمند کاشانی رونمایی شد.

به گزارش ایلنا درکاشان، « محسن واجدی» مدیر اجرایی بافت فرش‌های عتبات عالیات در کاشان با اشاره به اینکه این فرش 100 مترمربعی به ابعاد 8 متر در 12 و نیم متر به مدت سه سال توسط بانوان مومن و هنرمند کاشانی بافته شده است، گفت : پس از پرداخت روی این فرش به اضافه 57 تخته فرش دیگر به متراژ 1200 مترمربع بیست و پنجم آذر ماه جهت مفروش کردن ایوان طلا و رواق‌های حرم مطهر حضرت علی(ع) به عراق انتقال خواهد یافت .

وی هزینه بافت این فرش را 300 میلیون و ارزش این فرش را بیش از یک میلیارد تومان عنوان کرد و افزود : درحال حاضر بالغ بر58 تخته فرش دیگر به متراژ 1100 مترمربع برای مفروش کردن ایوان طلا  و رواق‌های حرم حضرت علی (ع) درکارگاه فرش دست بافت عتبات عالیات کاشان درحال بافت است.

فرش ایوان علی بن ابیطالب

وی ارزش 1200 مترمربع فرش حرم حضرت علی (ع) را بالغ بر 4 میلیارد تومان و هزینه بافت آن را دو و نیم میلیارد تومان عنوان کرد و گفت : 5 تخته از این فرش‌ها به متراژ 300 مترمربع مخصوص ایوان طلا و حدود 800 مترمربع دیگر برای رواق‌های حرم حضرت علی (ع) در نظر گرفته شده است.

شایان ذکراست در ابتدای این مراسم پس از مدیحه‌سرایی مداحان اهل بیت و اجرای تعذیه توسط روشندلان کاشان چله‌های پایان بافت این فرش توسط مسئولان و بانوان بافنده این فرش بریده شد و فرش برای اقامه نماز ظهر و عصر و خواندن زیارت عاشورا و دعا برای شفای بیماران و رفع حاجت به فرهنگسرای کاشان انتقال یافت.

کد خبر : ۴۳۰۱۸۷