خبرگزاری کار ایران

در بازدید اشتری از مرز مهران مطرح شد:

بازگشت بیش از یک میلیون زائر کربلا به ایران/ توصیه ناجا به زائرین برای بازگشت به کشور

فرمانده نیروی انتظامی همزمان با اربعین حسینی از پایانه مرزی مهران بازدید و در جریان انتقال زائرین کربلا به کشور قرار گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، سردار سرتیپ حسین اشتری روز یکشنبه در گذرگاه مرزی مهران هنگام بازدید از روند ورود زائران گفت: از 11 تا 19 صفر (21 تا 29 آبان) از یک میلیون و 100 هزار زائر وارد شده از مرزهای سه گانه به کشور، بیش از نصف آنها از گذرگاه مرزی مهران خاک عراق را ترک کرده و وارد کشور شده‌اند.

وی اظهار کرد: از حدود 2 میلیون و 100 هزار زائر خروجی امسال تاکنون حدود یک میلیون و 100 هزار زائر وارد کشور شده‌اند و اکنون موج بازگشت زائران آغاز شده و رو به افزایش است.

به گفته سردار اشتری تامین امنیت زائران مهمترین برنامه کاری نیروهای انتظامی و مرزبانی در مرزهای سه گانه مهران، شلمچه و چذابه است و ماموران علاوه بر حضور در گذرگاه‌های مرزی، در کنترل ترافیک در جاده‌های ارتباطی 2 استان ایلام و خوزستان نیز بصورت کامل حضور دارند.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: این نیرو به منظور سهولت تردد زائران اربعین حسینی برنامه‌های خود را از پنج ماه قبل آغاز کرده و در گذرگاه‌های مرزی حضوری فعال داشته است.

سردار حسین اشتری

اشتری میزبانی استان‌های ایلام و خوزستان از زائران را خوب ارزیابی کرد و افزود: این میزبانی عوامل موفقیت پلیس و همکاری تنگاتنگ زائران با نیروهای انتظامی تاثیر مستقیمی دارد.

وی افزود: موج اصلی بازگشت زائران به داخل کشور در هفته جاری افزایش می‌یابد و برای آسان شدن روند امور از همه زائران تقاضا داریم ضمن همکاری با مسئولان و ماموران مرزبانی و انتظامی، سفر خود را مدیریت کرده و بتدریج وارد کشور شوند.

رئیس پلیس کشور تاکید کرد: زائرانی که از وسیله شخصی برای سفر به شهرهای خود از مرزهای سه گانه بخصوص مهران استفاده می‌کنند با حوصله مسیر را بروند و در زمان خستگی استراحت کنند.

 اشتری یادآور شد: احیانا اگر با مشکلی در بین راه از جمله ترافیک یا کمبودی مواجه شدند با سعه صدر تحمل کنند البته همه لوازم و امکانات برای ارائه خدمات به زائران فراهم است.

سردار سرتیپ اشتری صبح امروز برای بازدید از این گذرگاه مرزی مهران و حضور در جلسه ستاد اربعین به استان ایلام سفر کرده است.

از 10 آبان مصادف با اول ماه صفر بیش از یک میلیون نفر از مرز مهران برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی وارد کشور عراق شده‌اند.

با یک طرفه شدن مرز مهران از روز پنجشنبه هفت گذشته فقط زائران می‌توانند از آن برای بازگشت بداخل خاک ایران استفاده کنند.

مرز مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام بدلیل کوتاهی مسیر و نزدیکی به شهرهای مذهبی عراق و امنیت مطلوب، مهمترین کانون تردد زائران به عتبات عالیات محسوب می‌شود.

کد خبر : ۴۳۰۵۶۵