خبرگزاری کار ایران

نصیری در گفت وگو با ایلنا:

لایحه اصلاح قانون کار، همان لایحه دولت قبل است/ کارگران از دولت روحانی انتظار دارند

رئیس اسبق کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان قم، با انتقاد از لایحه اصلاح قانون کار که اخیرا در مجلس مطرح شده، گفت: این لایحه همان لایحه دولت قبل است در حالی که کارگران به عنوان حامیان دولت تدبیر و امید، از آن انتظارات بیشتری دارند.

تقی نصیری در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در قم، با انتقاد شدید از لایحه اصلاح قانون کار که اخیرا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شده است، اظهار داشت: ما کارگران در انتخابات سال 92 برای پیروزی دکتر روحانی رئیس‌جمهور محترم تلاش کردیم و انتظار داشتیم سیاست های دولت گذشته در خصوص جامعه کارگری و بی توجهی به خواسته های این قشر عظیم، با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تغییر کند، اما سئوال اینجاست که چرا باید کارگران شاهد همان سیاست های دولت قبل باشند؟

دبیر کمیته بیمه و درمان تأمین اجتماعی استان قم، افزود: لایحه اصلاح قانون کار که اخیرا در صحن علنی مجلس دهم مطرح شد، لایحه قدیمی شده و کهنه‌ای است که توسط دولت نهم و دهم نیز به مجلس فرستاده شد که پس از اعتراضات کارگران و پیگیری های برخی از نمایندگان محترم مجلس، به دولت پس فرستاده شد، اما متأسفانه دولت یازدهم، همان لایحه را بدون کار کارشناسی خاصی و بدون تغییرات قابل توجه، باز هم به مجلس فرستاده است.

رئیس اسبق کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان قم تصریح کرد: ما خواستار تغییر رویکرد مسئولان کشور در خصوص جامعه کارگری هستیم و انتظار نداریم که به نام اصلاح قانون کار، همان حداقل‌های قبلی قانون کار نیز از بین رفته و کارگران کشور بیش از گذشته شاهد بی عدالتی باشند.

نصیری خاطرنشان کرد: قانون کار به نوعی یادگار بنیانگذار کبیر انقلاب امام خمینی(ره) است و اصولا مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز به دستور امام خمینی(ره)، اولین قانونی که محل بحث بود و مورد بررسی قرار داد، همین قانون کار بود؛ حالا نباید بعد از گذشت چند سال و به بهانه اصلاح قانون کار، شرایط برای کارگران سخت تر شود.

این فعال کارگری گفت: اصلاح قانون کار خواست کارگران است، اما ما می‌خواهیم اصلاح به‌نحوی صورت گیرد تا به تحقق عدالت در جامعه و میان کارگران زحمتکش منجر شود نه این که همان حداقل‌های قبلی هم دچار خدشه شود.

کد خبر : ۴۳۰۶۰۲