خبرگزاری کار ایران

استاندار ایلام خبرداد:

ورود زائران اربعین از مرز مهران به 850 هزار نفر رسید

استاندار ایلام گفت: همزمان با آغاز زمان بازگشت زائران اربعین حسینی تاکنون حدود 850 هزار نفر از طریق مرز بین المللی مهران وارد کشور شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، محمدرضا مروارید اظهار کرد: روز گذشته در مجموع 155 هزار نفر از مرز مهران تردد داشتند که 240 زائر تبعه خارجی بودند، ضمن اینکه در مدت یاد شده 328 زائر نیز از این مرز خارج شدند که 230 نفر ایرانی و 98 نفر نیز خارجی بودند.

وی افزود: با احتساب زائران ورودی روز گذشته تعداد زائرانی که از ۱۱ تا ۲۲ صفر از مرزهای سه گانه وارد کشور شده‌اند به یک میلیون و 620 هزار نفر رسید که 850 هزار نفر از این تعداد از مرز مهران 400 هزارو 6 نفر از مرز شلمچه و 261 هزار نفر نیز از مرز چزابه وارد کشور شده‌اند.

 مروارید گفت: روند بازگشت زائران به کشور بویژه از مرز بین المللی مهران در سایه همکاری تمامی ارگان‌های مسئول در ستاد اربعین و مدیریت ورود به کشور از سوی زائران در کمال آرامش جریان دارد و مشکلی در روند تردد مشاهده نمی‌شود.

استاندار ایلام یکی از مهمترین دغدغه‌های مسئولان را جلوگیری از بروز حوادث رانندگی برای زائران در هنگام بازگشت با توجه به خستگی طول سفر دانست و از زائران خواست با مدیریت سفر خود از عجله و شتاب بپرهیزند.

مروارید به رانندگان وسایل نقلیه شخصی و عمومی نیز توصیه کرد: پس از ورود به مرز چند ساعتی را در موکب‌‌ها استراحت داشته باشند و سپس به ‌سوی شهر و استان محل زندگی خود حرکت کنند.

وی ادامه داد: سه هزار دستگاه اتوبوس سازمان حمل و نقل جاده‌ای برای جابجایی زائران فراخوان شده است و در صورت نیاز یک هزار و 700 دستگاه اتوبوس سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی نیز برای انتقال زائران استفاده خواهد شد.

کد خبر : ۴۳۱۱۳۷