خبرگزاری کار ایران

سالانه 63 هزار تن گوشت قرمز در منطقه آزاد ماکو تولید می‌شود

معاون توسعه مدیریت سازمان مطقه آزاد ماکو گفت: سالانه 63هزار تن گوشت قرمز در منطقه آزاد ماکو تولید می شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ماکو، ارسلان ازهاری در جلسه بررسی مسایل و مشکلات دامپزشکی منطقه آزاد ماکو که با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور برگزارشد، با اعلام این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر در منطقه آزاد ماکو 648 هزار راس واحد دامی سبک و سنگین وجود داشته و هر سال 63 هزار سال تن گوشت قرمز در این منطقه تولید می شود.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد ماکو به علت مرزی بودن از اهمیت خاصی برخوردار است، افزود : لازم است با کمک و مساعدت دامپزشکی تمهیدات لازم برای مبازره با انواع بیماری ها اندیشیده شود.

مهدی خلج، رئیس سازمان دامپزشکی کشور نیز در این جلسه سالانه در کشور 145 هزار میلیارد تومان فرآورده دامی در کشور تولید می شود، افزود: این میزان محصولات دامی در زمینه های گوشت قرمز گوشت سفید طیور وآبزیان بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه تولید محصول سالم از مزرعه تا عرضه از اولویت های اساسی دامپزشکی در تولید محصولات دامی است افزود: تلاش می شود تا خوراک سالم با تلاش فعالان بخش دامپزشکی در کشور توسعه یابد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت دایکت های ضد عفونی و شستشو در مبادی ورودی به کشوردر مرزها خاطر نشان ساخت: تلاش برای ایجاد دایکت های مدرن در این مرزها از دیگر اقدامات داپزشکی در کشور است.

اسمعیل کریم زاده، رئیس سازمان جهادکشاورزی هم در ادامه این جلسه از تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی منطقه آزاد با مساعدت مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد و گفت: این صندوق با هدف استفاده از منابع بخش کشاورزی و توسعه این بخش در منطقه آزاد ماکو تشکیل می شود.

به گزارش ایلنا، در ادامه این جلسه مدیران شبکه دامپزشکی شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت با ارائه گزارشی از عملکرد خود در طی سال جاری خواستار کمک و مساعدت مسئولان دامپزشکی برای کمبود امکانات خود شدند.

کد خبر : ۴۳۱۹۵۵