خبرگزاری کار ایران

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان :

طرح «توسعه کشت گیاهان دارویی» در زنجان با جدیت دنبال می‌شود/ مدیریت صفر تا 100 طرح در قالب «زنجیره تولید»

asdasd
کد خبر : ۴۳۲۵۹۹

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی زنجان قصد دارد برنامه‌های موفق خود را در توسعه بخش گیاهان دارویی و گل و گیاهان زینتی همانندسازی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، بهنام اوجاقلو در این خصوص گفت: در این راستا برنامه‌ریزی جامع و اقدامات اولیه و جدی به‌منظور هدایت فعالیت‌های کشاورزی برای کشت گیاهان دارویی در قالب «زنجیره تولید» و حمایت از تولید کنندگان خرد با ساماندهی افراد حقیقی و حقوقی برای پشتیبانی و آموزش متقاضیان صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: به‌منظور ساماندهی شناسایی متقاضیان و آموزش و مشاوره و ارایه خدمات فنی و نظارت بر تولید و اجرا و تامین، توزیع، عرضه انواع نهاده، خرید، بازاریابی و فروش محصول و ایجاد ارتباط بین زنجیره‌های دخیل در این بخش اقدام به راه‌اندازی هولدر یا پشتیبان گیاهان دارویی در استان زنجان شده است.

اوجاقلو تشکیل کمیته فنی گیاهان دارویی با عضویت دانشکده‌های کشاورزی و داروسازی و مرکز تحقیقات را از دیگر اقدامات مهم انجام گرفته در استان زنجان برشمرد و خاطرنشان کرد: مطالعه و انجام تحقیقات لازم، ارایه دستورالعمل فنی کاشت گیاهان دارویی، معرفی گونه‌های سازگار با منطقه و ایجاد ارتباط بین مراکز علمی و تحقیقاتی با عرصه‌های تولید از وظایف این کمیته به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: در حقیقت با اجرای طرح توسعه کشت گیاهان دارویی در قالب «زنجیره تولید» در استان زنجان صفر تا 100 فعالیت‌های طرح مدیریت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز