خبرگزاری کار ایران

به میزبانی استانداری گیلان برگزار شد؛

اجلاس استانی نماز و کاهش آسیب‌های اجتماعی در رشت

asdasd
کد خبر : ۴۳۲۹۱۳

اجلاس استانی نماز و کاهش آسیب‌های اجتماعی با حضور آیت ا... قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، در سالن همایش‌های غدیر استانداری برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، در اجلاس استانی نماز و کاهش آسیب‌های اجتماعی امروز با حضور آیت ا... قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، معاون امور استان‌های ستاد اقامه نماز کشور، فرمانداران، ائمه جمعه و جماعات و مدیران دستگاه های اجرایی در سالن همایش‌های غدیر استانداری برگزار شد. 

محمدعلی نجفی با تسلیت ایام شهادت پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) به سفارشات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص توسعه و ترویج نماز در جامعه اشاره کرد و افزود : در پیام رهبر معظم انقلاب به اجلاس سراسری نماز توسعه و ترویج فرهنگ نماز را وظیفه‌ی حاکمیت دانسته‌اند.

وی با بیان اینکه استقبال پرشور مدیران و روحانیون در این اجلاس نشان از علاقمندی به موضوع نماز است گفت : این حضور گسترده مسئولیت همکاران بنده و نیز ستاد اقامه نماز استان را در خدمت‌رسانی بیش از پیش به مردم سنگین‌تر می کند.

نماینده عالی دولت در گیلان استان گیلان را یک استان همیشه مهمان‌پذیر عنوان کرد و افزود: امکانات و اعتبارات استان بر مبنای جمعیت 2.5 میلیون نفری پیش‌بینی می‌شود اما جمعیت استان با در نظر گرفتن مسافران 5 میلیون نفر است.

وی با اشاره به اینکه با فراوانی ارزاق و امکانات مناسب مسافران با کمترین مشکل مواجه هستند، اظهار داشت: تلاش ما بر این است تا با بهره گیری از امکانات لازم حضور مهمانان در استان را گرامی داشته تا پس از خروج از استان خاطره‌ای خوش و ماندگار برای آنان برجای بگذاریم.

استاندار گیلان افزود: بعضاً از سوی مسافران در خصوص تنگناهای موجود در نمازخانه‌های بین‌راهی و نیز امکانات داخل شهرها و پارک‌ها برای اقامه نماز اعتراضاتی را طرح می‌کنند.

وی با تأکید بر سرکشی و بازدید شخص فرمانداران، مدیران و شهرداران از امکانات نمازخانه‌های پارک‌ها و نیز بین مسیرها گفت: مدیران موظف هستند کاستی‌های موجود را شناسایی و در جهت رفع آن اهتمام ویژه داشته باشند.

نجفی خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه در بودجه‌ی سال جاری اجازه‌ بهره‌مندی از اعتبارات برای توسعه و تجهیز امکانات نمازخانه‌ها به دستگاه‌ها داده شده است هیچگونه بهانه‌ای در این خصوص نباید وجود داشته باشد.

وی گفت: اگر اختلافی بین امام جماعت و هیأت امناء وجود داشته باشد نمی توان انتظار حضور پرشور مردم را در صفوف به هم پیوسته نماز جماعات داشت.

استاندار گیلان یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی را تشکل‌های مردم نهاد و  سپردن  امور به مردم دانست و افزود: اگر  با مردم برخورد ناشایست شود احساس مردمی بودن در مساجد و نیز ادارات از دست خواهد رفت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه آموزش و پرورش در موضوع نماز و برپایی آن پیشرو است گفت : سفارش بنده به مدیران بخش‌های آموزش و پرورش و نیز دانشگاه‌ها توجه هر چه بیشتر به توسعه‌ی فرهنگ اقامه نماز در بین دانش آموزان و دانشجویان است.

 نجفی بر  ضرورت تشکیل شورای اقامه نماز با حضور مدیران در دستگاه‌ها تأکید و تصریح کرد: گزارش به موقع از روند تشکیل شورای اقامه نماز و اقدامات صورت گرفته باید از طریق دستگاه‌های اجرایی به ستاد اقامه نماز ارسال شود.

نماینده عالی دولت در گیلان برپایی صفوف منسجم و وحدت آفرین نمازهای جماعت را به برکت خون پاک شهدا و تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: نباید فضای معنوی را از مساجد بگیریم و باید  با برنامه‌ریزی در جهت افزایش هر چه بیشتر حضور گسترده جوانان و ترغیب آنان کوشا باشیم.

 وی همچنین به برگزاری کنگره‌ی 8 هزار شهید استان و نیز سی و نهمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در گیلان در سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد : انشاءا... در آینده‌ی نزدیک توفیق برگزاری اجلاس سراسری نماز در گیلان را خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز