خبرگزاری کار ایران

صبح امروز صورت گرفت؛

تجمع حدود 500 نفر از کارگران شرکت آلومینیوم «المهدی هرمزآل»

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۰۵۸

حدود 500 نفر از کارگران شرکت آلومینیوم «المهدی هرمزآل» صبح امروز در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات معوقه خود و نبود امنیت شغلی، در محل این کارخانه تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، صبح امروز حدود 500 نفر از کارگران شرکت آلومینیوم «المهدی هرمزآل» در اعتراض به عدم پرداخت 9 ماه مطالبات معوقه خود، نبود امنیت شغلی، عدم امضای قرارداد تمامی کارکنان مجتمع و بحرانی کردن شرایط خط تولید توسط خریدار شرکت، در محل این کارخانه تجمع کردند.

یکی از کارگران معترض در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: از اسفند ماه سال گذشته تاکنون هیچ یک از مزایای کارگران از جمله کارانه مصوب هیات مدیره، پاداش های اعیاد، سبد کالای عید و رمضان پرداخت نشده و خریدار هر روز با دادن وعده امروز و فردا کارگران را به سخره گرفته است.

وی خاطرنشان کرد:کارگران این مجتمع چندین سال از عمر خود را برای اعتلای این صنعت گذاشته اند اما اکنون بدون قرار داد مشغول به کار هستند و کارفرما حاضر به امضای قرار داد با کارگران نیست.

کارگر معترض شرکت آلومینیوم «المهدی هرمزآل» یادآور شد: به دلیل ممانعت خریدار مجتمع از خرید مواد اولیه و قطعات یدکی، شرایط خط تولید در وضعیت بحرانی قرار دارد و روزانه دیگ های زیادی در حال خارج شدن از مدار تولید هستند.

به گزارش ایلنا، شرکت آلومینیوم «المهدی هرمزآل» در سال 1394 طی یک واگذاری پر حاشیه و بحث برانگیر توسط سازمان خصوصی سازی به شرکت «فروآلیاژ گنو» به صورت اقساطی فروخته شد، که از آن پس تجمعات متعددی در اعتراض به اخراج های دسته جمعی کارگران و عدم پرداخت مطالبات در مقابل استانداری هرمزگان و محل این کارخانه صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز