خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی مطرح کرد:

پرداخت 2500 میلیاردریال تسهیلات به واحدهای تولیدی آذربایجان‌شرقی

معاون امورعمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی‌گفت: 2 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات به 422 واحد تولیدی این استان تا نیمه نخست آذر امسال پرداخت شده است .

به گزارش ایلنا، محمدصادق پورمهدی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان میانه افزود: این تسهیلات برای تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی و صنعتی در مناطق مختلف استان پرداخت شده و روند حمایت دولت از صنایع مشکل دار  همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی شهرستان میانه گفت : یک سوم آب‌‌های آذربایجان شرقی در این شهرستان قرار دارد و اگر از این ظرفیت مهم برای توسعه بخش کشاورزی استفاده شود، کارهای قابل‌ توجهی در زمینه اقتصاد مقاومتی در میانه انجام خواهد شد .

پورمهدی خاطرنشان کرد : در رابطه با توسعه روستاهای این شهرستان  هیچ محدودیتی نداریم و با بنیاد مسکن توافق کرده‌ایم که اگر روستایی واقعاً نیازمند توسعه و بازسازی باشد شرایط توسعه را برای آن روستا فراهم خواهیم کرد .

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی و گردشگری تا آخر امسال  در تمامی شهرستان‌های استان  از مسئولان  میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خواست تا در این حوزه بیش از پیش فعالیت کنند .

فرماندار میانه هم در این نشست  با اشاره به اینکه این شهرستان در حوزه معدن یکی از غنی‌ترنی شهرستان‌های استان است، افزود: ۶۴  معدن در میانه وجود دارد که از این تعداد تنها   ۳۱ واحد فعال است.

حمید شکری افزود : بزرگ‌ترین معدن این شهرستان، معدن مولیبدن است که بیش از 200 میلیارد ریال  برای آن هزینه شده، اما پایین آمدن قیمت جهانی این محصول فعالیت معادن مولیبدن را با مشکل روبه رو کرده است . (از ماده مولیبدن به عنوان فلز آلیاژی مقاوم ساز و سخت‌کننده فولاد، آهن ریخته گری و ساخت ابرآلیاژها استفاده می شود)

وی با اشاره به این موضوع که تاکنون برای تعمییرات محور گردشگری پلدختر و کاروانسرای جمال آباد بیش از 10 میلیارد ریال  هزینه شده است، افزود: به علت کمبود اعتبارات میراث فرهنگی شهرستان و  وجود 400 اثر تاریخی ثبتی ورود بخش خصوصی در این حوزه ضروری است.

معاون عمرانی استاندار در سفر به شهرستان میانه از نمایشگاه و بازارچه دائمی صنایع دستی  که  بخش خصوصی با اعتبار 7 میلیارد ریال و در زمینی به مساحت 1400 مترمربع احداث می‌کند بازدید کرد .
همچنین با حضور پورمهدی ، عملیات اجرایی ساخت مجتمع آب درمانی، رفاهی و تفریحی در  روستای سبز میانه که با اعتبار 40 میلیارد ریالی بخش خصوصی احداث می‌شود آغاز شد .

کد خبر : ۴۳۵۱۹۳