خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت منابع‌طبیعی گیلان به ایلنا خبر داد:

وقوع ۱۷ حریق در مراتع و جنگل‌های گیلان/ کاهش چشمگیر خسارات نسبت به سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۳۵۳۱۱

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی‌استان گیلان از کاهش‌چشمگیر خسارات ناشی از آتش‌سوزی در جنگل‌های این استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

سرهنگ اصغر اکبری در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در تالش با بیان اینکه عرصه‌های منابع طبیعی و جنگل‌ها سرمایه این کشور است، اظهار کرد: ما امانت دار این نعمت الهی برای نسل های آینده هستیم.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان با اشاره به شرایط اقلیمی این استان و ورزش باد گرم در فصل پاییز تصریح کرد:هرساله وزرش بادگرم و تند بادها مشکلاتی را برای ما به وجود می آورد که اغلب آن از قصور و سهل انگاری برخی از گردشگران و حتی بومیان این استان نشأت می گیرد.

وی افزود: در برخی از موارد کشاورزانی که باغ چای آن ها در حاشیه جنگل قرار گرفته است، حدود و مرز منابع طبیعی را رعایت نمی‌کنند و باعث به وجود آمدن حریق در جنگل ها و مراتع می شوند.

اکبری با بیان اینکه روزهای گذشته ورزش باد شدید در گیلان جریان داشت، تصریح کرد: ۱۷ مورد وقوع حریق در روزهای اخیر برای جنگل های گیلان گزارش شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان با تصریح بر اینکه حریق در شهرستان های سیاهکل و لاهیجان از وسعت بیشتری برخوردار بود،از آتش سوزی در جنگل های لنگرود،املش،رضوانشهر و آستارا خبر داد.

وی با بیان اینکه آسیب جدی به جنگل های گیلان وارد نشده است اظهار کرد:میزان دقیق خسارت در دست بررسی است.

اکبری افزود:عمده آتش سوزی های صورت گرفته به دلیل وجود برگ خشک درختان در جنگل ها بوده و به درختان آسیب چندانی وارد نشده است.

وی به تعامل موجود بین منابع طبیعی و سازمان هواشناسی اشاره کرد و گفت: این تعامل موجب می‌شود ما از پیش برای مقابله با بحران‌های آب و هوایی آمادگی داشته باشیم و ماموران ما در اکیپ‌های مجهز به مناطق مختلف اعزام شوند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان با تصریح بر اینکه خسارت وارده به جنگل های این استان به مراتب کمتر از سال گذشته است بیان داشت: جلب مشارکت های مردمی از طریق تابلوهای هشداردهنده، بروشورها و کلاس های آموزشی موجب حصول موفقیت های چشم گیری در این خصوص شد.

اکبری اظهار کرد: سال گذشته با همکاری سازمان مدیریت بحران، ۱۰ خودروی اطفای حریق به ناوگان امدادی منابع طبیعی استان گیلان افزوده شد.

وقوع ۱۷ حریق در مراتع و جنگل‌های گیلان/ کاهش چشمگیر خسارات نسبت به سال گذشته

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز