خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

آمادگی بالا و تخصص نجات‌گران جمعیت هلال احمر لرستان

asdasd
کد خبر : ۴۳۵۴۹۶

نجات‌گران جمعیت هلال احمر لرستان با آمادگی بالا و تخصص با ارائه خدمات مطلوب و شبانه‌روزی در حوادث به یاری مردم می شتابند.

به گزارش ایلنا، لرستان به لحاظ توپوگرافی منطقه استانی‌حادثه‌خیز است و طی سال‌های اخیر حوادث گوناگونی همچون سیل، آتش‌سوزی جنگلها، تصادفات در محورهای مواصلاتی حادثه خیز و... را تجربه کرده است که متاسفانه گاهی مواقع شاهد مرگ افرادی در این گونه حوادث بوده و هستیم.

هشدارهای همیشگی مسئولان ارشد استان و ستاد بحران زنگ خطری است که به ما می‌گوید همیشه باید آمادگی لازم برای مواجه شدن با این حوادث را داشته باشیم.

واکنش سریع و مدیریت در ساعات اولیه بحران موضوعی‌بسیار مهم است که می‌توان با رزمایش‌ها، تمرین و شبیه‌سازی حوادث، نقاط ضعف خود را رفع کرد و به استقبال حوادث رفت، نه برای تسلیم شدن بلکه برای مدیریت و فائق آمدن بر حادثه.

نجات گران جمعیت هلال احمر لرستان با فداکاری و ایثار در تمامی حوادث با تخصص و توانایی همواره ناجی جان مردم بوده و در حوادث مختلفی با عملیات امدادی هلال‌احمر استان به عنوان یک دستگاه اثر گذار به یاری و کمک مردم شتافته اند و انجام خدمات بشر دوستانه امدادی و عام المنفعه در شرایط سخت و بحرانی را به عنوان وظیفه و امری خطیر و خدا پسندانه سر لوح کار خود قرار داده اند.

*** اورژانس هوایی لرستان در زمینه امداد و نجات مادران باردار در کشور رکورد دار است.

                                      آمادگی بالا و تخصص نجات‌گران جمعیت هلال احمر لرستان

 بالگرد امداد هوایی استان لرستان سال ۹۳ راه اندازی و تاکنون ۲۰۶ زن باردار توسط این اورژانس نجات داده شده است و تاکنون ۳۳۷ ماموریت اورژانسی توسط این بالگرد انجام و در این راستا ۴۹۱ بیمار به مراکز درمانی انتقال داده شده است.

استاندار لرستان در حاشیه رونمایی از بالگرد جدید هلال احمر لرستان افزود: بالگرد جدید MI17 هلال احمر لرستان دغدغه‌ها را از بین می برد و مبلغ 17 میلیون دلار یعنی حدود ۶۳ میلیارد تومان بابت خرید این بالگرد  پرداخت شده است.

هوشنگ بازوند اظهار داشت: با توجه به اینکه استان لرستان در بین ۵ استان حادثه خیز کشور قرار دارد وجود بالگرد MI17 در استان می‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد و وجود آن بسیاری از دغدغه های ما را از بین برده است.

وی بیان کرد: برای تغییر بالگرد هلال احمر استان به مدل بهتر  و گرفتن بالگرد و مجهزتر به ایجاد آشیانه پرنده در استان نیاز بود و لذا علیرغم اینکه اعتبارات لازم برای احداث این آشیانه در اختیار نبود تکمیل این آشیانه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: ما از مسئولان هلال احمر بابت همکاری و انجام پگیری‌های لازم برای در اختیار گذاشتن بالگرد مجهزتر به لرستان کمال تقدیر و تشکر را داریم.

 بازوند ابراز داشت: با توجه به شرایط موجود بالگرد MI17 می‌تواند بسیاری از نیازهای استان را جوابگو باشد

امداد و نجات سیل‌زدگان لرستان و لوح سپاس و قدردانی رئیس جمعیت هلال احمر کشور 

                                آمادگی بالا و تخصص نجات‌گران جمعیت هلال احمر لرستان

در سیل فروردین ماه لرستان، جمعیت هلال احمر لرستان، توانست از زمین هوا به وسیله بالگرد، خوردی نجات، آمبولانس و خودروهای کمک دار وهمچنین بهره مندی از 350 نجاتگر در قالب 96 تیم عملیاتی و غواصی در کنار سایر دستگاه های خدمت رسان رضایت مندی مردم حادثه دیده و مسئولان استانی و کشوری را بدست بیاورد.

همت پرسنل خدوم، نجات گران کار آزموده در کنار تلاش ها و پیگیری های مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان باعث شد، به بیش از 2 هزار و 100 خانوار خدمات رسانی مطلوبی صورت بگیرد و 3500 نفر نیز از اسکان اضطراری جمعیت بهره مند شوند.

 از این رو رئیس جمعیت هلال احمر کشور، با ارسال لوحی از خدمات صورت گرفته برای نجات مردم توسط جمعیت هلال احمر لرستان قدردانی کرد.

                                         آمادگی بالا و تخصص نجات‌گران جمعیت هلال احمر لرستان

همچنین ارائه خدمات جمعیت هلال احمر لرستان در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی به 146هزار مسافر در نوروز 95، تلاش شبانه روزی توسط یک هزار و 152 امدادگر برای اجرای این طرح ها، ارائه خدمات امدادی  به چهار هزار و 967 نفر در محورهای مواصلاتی و نقاط حادثه خیز در ایام نوروز، اعزام بالگرد توسط اورژانس هوایی لرستان برای نجات جان روستاییان گرفتار در برف و کولاک، نجات جان زنان باردار که در مناطق صعب العبور استان و حتی در استان های همجوار هستند، خدمت امدادگران هلال احمر لرستان به زائران کربلا، مقابله با آتش سوزی جنگلها، نجات جان مصدومان از تونل برفی ارتفاعات اشترانکوه لرستان، اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، آماده‌باش تیم‌های واکنش سریع هلال احمر استان لرستان در ایام نوروز، اعزام کاروان‌های جهادی هلال‌احمر به مناطق محروم استان لرستان، برگزاری مانور زلزله و ایمنی به همت امدادگران جمعیت هلال احمر لرستان، آموزش و ارتقای آگاهی دانش‌آموزان در مباحث مربوط به بحران‌ها و حوادث طبیعی و ... نشان می دهد که این سازمان همیشه با موفقیت پای کار بوده است.

*** لزوم فرهنگ سازی و آموزش نیروی انسانی برای مقابله با حوادث

                                                 آمادگی بالا و تخصص نجات‌گران جمعیت هلال احمر لرستان

رضا آریایی‌مدیرکل مدیریت‌بحران استان‌لرستان در گفت‌وگو با خبرنگارایلنا در این‌خصوص افزود: استان لرستان استانی حادثه‌خیز در همه ابعاد و نقاط مختلف آن با حوادث گوناگون دست و پنجه نرم می کند و نیروی انسانی آموزش دیده و تجهیزات مناسب می تواند در مواقع بحران بسیار موثر باشد.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد توپوگرافی استان لرستان ارتفاعات بلند و ناهموار و سخت گذر است، تصریح کرد: استان لرستان نیازمند بالگرد در حوادث مختلف است.

                                        آمادگی بالا و تخصص نجات‌گران جمعیت هلال احمر لرستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان لرستان نیز با اشاره به اینکه به استناد تجربه‌های تاریخی و جهانی دانش آموزان بیشترین میزان آسیب های ناشی از حوادث غیر مترقبه و بلایای ناشی از زلزله را متحمل می شوند، افزود: هر ایرانی باید از آمادگی لازم و کافی در زمان وقوع حوادث برخوردار باشد و این مهم نیز با آموزش و تمرین امکان‌پذیر است.

حسین رضا مرادی اظهار داشت: هدف از برپایی اینگونه مانورها چگونگی پناهگیری دانش آموزان در هنگام مواجهه با زلزله، آموزش، آگاه سازی و بالا بردن توان امدادی و نجات جان کودکان در لحظه های بحرانی است.

وی آموزش های امدادی به دانش آموزان را از ضرورت های مهم برای نجات یک انسان در مواقع خطر و چگونگی برخورد با لحظه های بحرانی دانست و تصریح کرد: در این مانورها دانش آموزان با نحوه پناه گیری، چگونگی کمک به مصدومان و پانسمان افراد آسیب دیده و حمل آنان، اطفاء حریق، نجات سانحه دیدگان از ارتفاع و حفظ خونسردی در مواقع خطر آشنا شدند.

 به گزارش ایلنا جمعیت هلال احمر در کمک رسانی به مردم پا به پای دستگاه های اجرایی عمل نموده و با استفاده از پتانسیل و ظرفیت مردمی به عنوان یک شاخص توانسته ظرفیت مردم را به صحنه بیاورد.

همچنین با افزایش توانایی تخصصی کارمندان و آموزش‌های تخصصی، استفاده از تجهیزات مدرن و تقویت بنیه امداد و نجات به بهترین شکل اصل امداد و نجات را شناسایی و اجرا کند.

گزارش از سجاد آریان پور

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز