خبرگزاری کار ایران

قائم مقام سازمان شهرداری‌های کشور:

گیلان در پسماند و حمل و نقل با مشکل مواجه است

asdasd
کد خبر : ۴۳۵۶۹۲

قائم مقام سازمان شهرداری‌های کشور با تاکید بر اینکه مشکل پسماند یک مشکل آزاردهنده و درخواست عموم مردم است، گفت: استان گیلان و شهر رشت علاوه بر پسماند در حوزه حمل و نقل عمومی هم دچار مشکل است.

به گزارش ایلنا از رشت، خلیل راحتی امروز در مراسم افتتاحیه گردهمایی دو روزه مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌های سراسر کشور در رشت اظهار داشت: ۵ لایحه ارزشمندی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که حدود ۵۰ سال بود مغفول مانده بود هم اکنون در هر روزه در یکی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس مورد بررسی است.

قائم مقام سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تصریح کرد: براساس لایحه استخدامی که در دست بررسی است مشکل  بیش از یکصدهزار نفر از کارکنان شهرداری‌های کشور حل می‌شود و نحوه انتخاب شهرداران ساماندهی می‌شود و پاسخگوی هزاران مشکل در شهرداری‌ها است.

وی با بیان اینکه لایحه دهیاری‌ها از دولت خارج شده و در کمیسیون‌های مرتبط در ۲۸ ماده مورد تحقیق و بررسی قرار می‌گیرد خاطرنشان کرد: قرار است مشکلات دهیاری‌ها در این لایحه حل شود.

راحتی با اشاره به اینکه در لایحه درآمدهای پایدار، معضل پسماند مطرح است گفت: با این لایحه  در بازه حداکثر ده ساله تا ۲ درصد درآمد به ساخت و سازها محدود می‌شود و منابع درآمدی جدیدی برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تعریف می‌شود.

قائم مقام سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور عنوان کرد: لایحه مدیریت شهری از کمیسیون تخصصی مجلس عبور کرده و از مهمترین لوایحی است که در هیچ دولتی جسارت ورود به این حوزه وجود نداشته است و مبتنی بر ۲۲ محور اصلی است.

وی با بیان اینکه لایحه شوراها پنجمین لایحه‌ای است که کمیسیون اصلی را پشت سر گذاشته است افزود: در این لایحه سعی شده یک شاخص اصلی در سازمان‌ها و شهرداری‌ها تعریف شود.

راحتی با تاکید بر اینکه مشکل پسماند یک مشکل آزاردهنده و درخواست عموم مردم است گفت: استان گیلان و شهر رشت علاوه بر پسماند در حوزه حمل و نقل عمومی هم دچار مشکل است.

قائم مقام سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعلام کرد: در شهرها باید مدیریت اصولی صحیح انجام پذیرد و تقاطع غیرهمسطح مشکل ترافیک را حل نمی‌کند و تنها ترافیک را از نقطه‌ای به نقطه دیگر سوق می‌دهد.

وی با اعلام اینکه در ۲۶ آذر روز حمل و نقل عمومی ۲۰ اتوبوس به ناوگان شهر رشت افزوده می‌شود گفت: شاید اگر به حمل و نقل عمومی توجه شود بهتر از احداث تقاطع غیر همسطح در حل معضل ترافیک تاثیر گذار است.

راحتی با اشاره به اینکه بنا داریم در ۳ استان ساحلی شمال کشور بحث پسماند را به اتمام برسانیم افزود: هدف‌گذاری صحیح ضرورتی اجتناب ناپذیر در حل مشکلات استان است و حسن چنین نشست‌هایی این است که دستورالعمل‌ها و نقاط ضعف و قوت مورد بررسی قرار گرفته و شاخص‌ها و اولویت‌ها مشخص می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز