خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

کمیته‌امداد در کشورهای‌جنگ‌زده خانه نمی‌سازد/ ساخت مسکن برای کارتن خواب‌ها وظیفه کمیته امداد نیست

asdasd
کد خبر : ۴۳۵۷۳۹

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد امام(ره)کشور تاکید کرد که این نهادحمایتی، در کشورهای جنگ زده مسکن نمی‌سازد.

ابراهیم بازیان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا در گچساران گفت: در بحث بین‌الملل، کمیته امداد قبلا فعالیت هایی داشته که در چارچوب اولویت ها و برنامه ها کارهایی انجام داده است. 

وی با بیان اینکه عمده کار ساخت مسکن توسط همان کشورهای جنگ زده انجام می گیرد، اظهار داشت:  کمیته امداد بیشتر در حوزه مشاوره و انتقال تجربیات کمیته امداد ارتباط برقرار می کند.

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد امام(ره) کشور افزود: اگر بازسازی منازل مسکونی هم صورت بگیرد عمدتا توسط خود آنها انجام می شود.

بازیان در بخشی از سخنان خود به وضعیت کنونی اعتبارات ساخت مسکن توسط این نهاد پرداخت و خاطرنشان کرد: اعتبارات ما از سه محل تامین می شود.

وی گفت: بخشی از اعتبارات، هزینه‌ای بوده که دولت در اختیار کمیته امداد قرار می‌دهد که به حوزه مسکن اختصاص دارد.

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد امام(ره) کشور افزود: از اعتبار چهار هزار میلیارد ریال امسال، 46 درصد یعنی 165 میلیارد تومان خود کمیته به مسکن اختصاص داده شد.

بازیان محل دوم اعتبارات ساخت مسکن مددجویان را منابع اختصاصی کمیته امداد عنوان و تصریح کرد: 36 درصد از منابع اختصاصی خود کمیته امداد برای ساخت مسکن روستایی مددجویان است.

وی گفت: 21 درصد اعتبارات ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد امام (ره) هم از محل منابع صدقات تهیه می شود.

ساخت مسکن برای کارتن خواب ها وظیفه کمیته امداد نیست

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد امام(ره) کشور در پاسخ به این سوال که در چندمدت اخیر شاهد انتشار تصاویر تاسفباری از برخی کارتن خواب ها در شهر تهران بوده ایم، آیا کمیته امداد نمی‌تواند برای این کارتن خواب‌ها مسکن بسازد؟اظهار داشت: ساخت مسکن کارتن خواب‌ها از وظایف کمیته امداد نیست.

بازیان گفت: ما تنها مددجویان تحت حمایت کمیته امداد را خدمات رسانی می کنیم و اگر کارتن خواب تحت پوشش کمیته امداد باشد مورد حمایت قرار می گیرد و اگر تحت پوشش نباشد ربطی به کمیته امداد ندارد.

وی افزود: البته اگر یکی از اعضای خانواده کارتن خواب نیز تحت پوشش کمیته امداد باشد مورد حمایت قرار می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز