خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و امور جوانان ورزش و جوانان کردستان:

نباید منکر واقعیت‌هایی چون خودکشی، طلاق و آسیب‌های حوزه دختران شد

معاون ورزش و جوانان استان کردستان با اشاره به عدم حضور فرماندار و روسای برخی ادارات در اکثر جلسات ستاد ساماندهی شهرستان گفت: باتوجه به عدم توجه به دغدغه‌های جوانان که رفع آن مورد توجه مسولان کشور و به تبع استان خصوصا استاندار محترم و معاون محترم سیاسی، امنیتی می‌باشد؛ شایسته نیست که فرمانداران محترم نسبت به این مهم اهتمام نداشته باشند.

به گزارش ایلنا؛ هیرش رضایی که در سالن جلسات فرمانداری بانه که با حضور معاون عمرانی فرماندار و روسای برخی ادارات این شهرستان برگزار شد، به نقش مهم نهادهای فرهنگی در جذب و نگهداشت سرمایه‌های انسانی خصوصا جوانان اشاره کرد و گفت: توجه به این بخش بخصوص در شهرستان‌های مرزی با توجه به مشکلات عدیده سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشورهای همجوار از پراهمیت‌ترین امور بوده و کم‌کاری و غفلت اصلا زیبنده نظام اسلامی و جوانان عزیز ایران اسلامی نیست.

وی ادامه داد: جلسات ساماندهی جوانان که در شهرستان‌های استان کردستان و با ریاست فرمانداران تشکیل می‌شود اقدامی در راستای سازماندهی امورات جوانان در سطح شهرستان‌هاست که با جدی گرفتن و حضور فعال ادارات مربوطه و پیگیری مصوبات و عملیاتی‌کردن آن، کمک شایانی خواهد بود تا بتوان این پتانسیل‌ها را به فرصت برای جوانان تبدیل کرد

وی بیان داشت: اگر جوان با برخورداری از آموزش توانمند شود و در حوزه اجتماعی مشارکت داشته باشد، به فرصت تبدیل می‌شود ولی اگر دیده نشود و فرصت ابراز توانایی نداشته باشد به تهدید تبدیل خواهد شد و سمت اعتیاد و طلاق و بزهکاری خواهد رفت.

رضایی، ایران را کشوری با سرمایه اجتماعی بالا دانست که باید از این سرمایه به نحو شایسته استفاده شود و در این راستا نقش سمن‌های اجتماعی مهم است و می‌توان با فعال کردن سمن‌ها و نگاه کلان به آموزش، زمینه را برای کسب تجربه جوانان فراهم نماییم.

رضایی در ادامه اضافه کرد: بحث آسیب‌های اجتماعی بسیار مورد توجه مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید است تا بتوان مشکلات را کالبدشکافی کرد هر چند نباید منکر برخی واقعیت‌های اجتماع ازجمله خودکشی، طلاق، آسیب‌های حوزه دختران و موارد اینچنینی شد.

معاون فرهنگی و امور جوانان ورزش و جوانان کردستان شور و نشاط اجتماعی را لازمه دوران جوانی دانست و گفت: برپایی جشنواره جوانان روستایی که به زودی در بانه برگزار می‌شود گامی در زمینه افزایش شور و نشاط اجتماعی است چون نباید گذاشت جوانان، خصوصا جوانان ساکن در حاشیه شهرها و روستاها دچار سرخوردگی شوند.

رضایی از بانک‌های عامل وام ازدواج نیز خواست تا گزارشی از عملکرد خود در راستای اعطای وام ازدواج به متقاضیان ارائه نمایند.

وی درپایان گفت: جشنواره جوان روستایی تا پایان سال 95 درتمام شهرستانهای کردستان برگزار می‌شود.

کد خبر : ۴۳۵۹۰۱