خبرگزاری کار ایران

با سفر وزیر ارتباطات و فناوری انجام شد؛

بهره‌برداری از 166 میلیارد تومان پروژه‌ فناوری اطلاعات در کردستان

با سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات 22 پروژه به ارزش 166 میلیارد تومان در استان کردستان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، محمود واعظی در جلسه افتتاح نمادین این پروژه‌ها با بیان اینکه هنوز به این مقدار کار در کردستان راضی نیستیم، گفت: آمار فعلی روند افزایش و توسعه زیرساخت‌های فناوری در کردستان بسیار رضایت بخش است.
 
وی اضافه کرد: در سه سال گذشته پهنای باند استان هشت برابر و شبکه انتقال 21 برابر، و تعداد مشترکین به پنج برابر افزایش یافته است که امیدواریم تا پایان دولت یازدهم همه این شاخص‌ها تا حد بسیار قابل توجهی افزایش پیدا کند.
 
واعظی همچنین از ایجاد 262 کیلومتر فیبرنوری بین شهری در دولت تدبیر و امید در استان خبر داد و گفت: امیدواریم  تا پایان سال پهنای باند استان چهار برابر، شبکه انتقال سه برابر و همه شهرهای استان به نسل سه  و پنج شهر به نسل چهار تلفن‌های همراه مجهز شوند.
 
وزیرارتباطات، فناوری و اطلاعات همچنین از لزوم تحت پوشش قرار گرفتن تمامی راه‌های استان سخن گفت و در ادامه گریزی به طرح تکاپو در استان زد و گفت: ما با جدیت میزان تعهد خود در اجرای طرح تکاپو را بطور کامل انجام می‌دهیم تا این مهم در استان کردستان به عنوان استان پایلوت به نتیجه برسد.
 
وی دولت یازدهم را پایبند و مدافع حقوق شهروندی معرفی کرد و افزود: برای دولت یک اصل وجود دارد و آن تساوی حقوق فارغ از زبان و مذهب و قومیت است.
 
 واعظی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مردم این منطقه باید الگوی وحدت و همدلی در کشور و منطقه باشند افزود: تلاش دولت همواره بر رفع مشکل معیشت و اقتصاد مردم است ودر این راستا استان‌های مرزی باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.
 
وی با ابراز تاسف نسبت به اینکه در قبل و بعد از انقلاب استان‌های مرزی چندان مورد توجه قرار نگرفتند ادامه داد: استان‌های مرزی مورد توجه مضاعف دولت هستند و امیدواریم  در این دولت بتوانیم گام‌های موثری برای بهبود معیشت و توسعه این مناطق برداریم.
 
واعظی با بیان اینکه حامل سلام رئیس جمهور به مردم استان کردستان است ادامه داد: آقای روحانی تمایل دارند سفر دیگری به کردستان داشته باشند که امیدوارم با مساعدت استاندار کردستان مقدمات این سفر هرچه زودتر فراهم شود.

کد خبر : ۴۳۶۱۴۸