خبرگزاری کار ایران

در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز؛

استاندار کردستان خط قرمزهای کالایی را معرفی کرد/ برخورد جدی با کالاهای ممنوعه

asdasd
کد خبر : ۴۳۶۸۱۷

استاندار کردستان‌گفت: کالاهایی نظیر موادغذایی، مواد آرایشی- بهداشتی و دارویی خط قرمز ما هستند و باید مراقب باشیم تا سلامت مردم در معرض آسیب قرار نگیرد.

به گزارش ایلنا، عبدالمحمد زاهدی امروز در دهمین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استانداری کردستان ضمن گرامیداشت فرارسیدن ماه ربیع الاول اظهار داشت: موضوع قاچاق کالا و ارز همواره مورد توجه و تاکید دستگاه های متولی بوده و ارائه آمار در این زمینه نشان دهنده جدیت و تلاش شبانه روزی مسئولان در راستای رفع این موضوع است.

وی با بیان اینکه برخی از کالاهای قاچاق مستقیما با سلامت مردم در ارتباط است، افزود: کالاهایی نظیر مواد غذایی، موادآرایشی بهداشتی و دارویی خط قرمز ما است و باید مراقب باشیم تا سلامت مردم در معرض این آسیب قرار نگیرد.

زاهدی با اشاره به اینکه کالاهای ممنوعه از جمله انواع مشروبات نیاز به ساماندهی جدی دستگاه های متولی است، تصریح کرد: با این نوع کالاها با جدیت برخورد شود چرا که ورود این نوع کالاها سبب مشکلات فراوانی خواهد شد.

استاندار با تاکید بر مسئله کولبرها ابراز داشت: امیدواریم با ساماندهی در این رابطه هم به نتیجه برسیم و به تدریج این مبادلات مرزی را قانونمند کنیم.

زاهدی خاطرنشان کرد: باید ساماندهی لازم در زمینه این امر مهم به خرج داده شود و از کسانی که قانونی در این راستا تلاش می‌کنند حمایت و از کسانی که خارج از چارچوب عمل می‌کنند به خصوص در مورد کالاهای ممنوعه برخورد جدی صورت گیرد.

در ادامه میرزائی دبیر مبارزه با قاچاق کالا ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان ابراز داشت: استان کردستان دارای 5 معابر مرزی است که از این تعداد 2 مورد مربوط به شهرستان بانه، 2 مورد مربوط به مریوان و  1 مورد هم مربوط به سروآباد است.

وی ابراز داشت: در هشت ماهه امسال برخورد با کالاهای قاچاق از جمله کالا های ممنوعه بی‌نظیر بوده و در این راستا 287 هزار و 397  قوطی کشف، در حوزه سیگار 56 میلیون و 294 هزار کشف و ضبط شد.

به گفته وی در نتیجه عملکرد خوب سازمان از طرف نماینده ویژه ریاست جمهوری نامه ای در نتیجه فعالیت های خوب مسئولان ارسال شد و مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز