خبرگزاری کار ایران

برای نخستین‌بار انجام شد؛

عمل جراحی سرطان سینه با استفاده از دستگاه پیشرفته یوروپروب در جهرم

برای نخستین‌بار، عمل جراحی سرطان سینه و شناسایی غدد لنفاوی زیر بغل که سرطان به آنها سرایت کرده با استفاده از دستگاه پیشرفته یوروپروب در بیمارستان پیمانیه جهرم انجام شد.

به گزارش ایلنا،  رئیس دانشکده علوم پزشکی جهرم گفت: دستگاه یوروپروب به جراح این امکان را می‌دهد که در حین عمل از غدد لنفاوی که اولین محلی است که سرطان به آن سرایت می‌کند، نمونه‌برداری و نتیجه آسیب شناسی (پاتولوژی) را در کوتاه‌ترین زمان در حین عمل جراحی دریافت کند تا اگر نیاز به برداشتن غدد لنفاوی باشد این کار نیز انجام شود.

مرضیه حق بین افزود: این بیمارستان دستگاه‌های مورد نیاز برای تشخیص و درمان سرطان سینه را از جمله دستگاه یورو پروب و نمونه‌برداری را با هزینه‌ای افزون بر یک میلیارد ریال خریداری کرده است.

این پزشک جراح گفت: با حمایت و مساعدت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی جهرم، به زودی شاهد راه‌اندازی کلینیک سرطان سینه در این شهرستان خواهیم بود.

حق بین بیان کرد: به علت شیوع سرطان سینه در بین بانوان، تشخیص و درمان به موقع نقش بسیار مهمی در درمان این نوع سرطان دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه از ابتدای سال 95 تاکنون موارد زیادی مشکوک به سرطان در شهرستان جهرم به ثبت رسیده است به همین سبب انتظار داریم که بانوان این شهرستان موضوع ابتلا به سرطان سینه را جدی بگیرند و اقدام‌های اولیه را برای تشخیص زودهنگام و درمان آن به فراموشی نسپارند.

شهرستان جهرم در فاصله 193کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

کد خبر : ۴۳۷۸۸۸