خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز خبرداد:

برگزاری نخستین جشنواره ملی سلول‌های بنیادین در البرز

استاندار البرز از احداث 3 مدرسه ویژه دانش‌آموزان استثنایی و تکمیل و تجهیز دبیرخانه مرکزی سلول‌های بنیادین در استان، همچنین برگزاری نخستین جشنواره ملی سلول‌های بنیادین خبرداد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، سیدحمیدطهائی پیش ازظهر امروزچهارشنبه در چهل و هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان ضمن تبریک اعیاد پیش رو ، تجهیز دبیرخانه مرکزی سلول‌های بنیادین در استان البرز را بعنوان نخستین مصوبه این شورا به تصویب رساند و گفت: البرز قطب علم و فناوری در کشور بشمار می‌رود و از این رو با رویکرد گسترش توسعه مراکز علمی و تحقیقاتی تشکیل این دبیرخانه در استان البرز از سوی وزارت آموزش و پرورش نهایی شده است.

وی افزود : این مرکز با رویکرد تبادل تجارب علمی و آخرین دستاوردهای روز دنیا تجهیز و امکانات مورد نیاز آن نیز با تأمین اعتبار لازم توسط سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان انجام و رسماً کار خود را آغاز خواهد کرد.
 
طهائی اضافه کرد: راه‌اندازی دبیرخانه علوم و فناوری سلول‌های بنیادین به استان البرز واگذار شده است. هدف کلان این مرکز ایجاد زیرساخت های لازم برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در آموزش و پرورش برای توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی به عنوان مرز دانش است.
 
برگزاری نخستین جشنواره ملی سلول‌های بنیادین در البرز
 طهائی همچنین ضمن تأکید بر توسعه پژوهش سراها و مراکز تحقیقاتی در استان، مصوبه دوم این سرفصل را نیز که برگزاری «نخستین جشنواره ملی سلول‌های بنیادین» است به تصویب رساند. براساس موافقت  استاندار قرار است این جشنواره ملی فروردین ماه سال 96 در استان برگزار شود.
 
احداث 3 مدرسه ویژه دانش آموزان استثنایی در استان
 تصمیم گیری برای بهبود شرایط و استاندارد سازی مدارس استثنایی دومین محور جلسه شورای آموزش و پرورش استان را به خود اختصاص می داد. 
 
طهائی استاندار البرز بر ضرورت فراهم ساختن امکانات مورد نیاز دانش آموزان مدارس استثنایی تأکید کرد و گفت: کلیه امکانات آموزشی در این مدارس باید همانند سایر دانش آموزان برای این قشر نیز مهیا بوده و محدودیتی برای تحصیل دانش آموزان وجود نداشته باشد.
 
براین اساس و با پیگیری‌های استاندار البرز مقرر شد 3 مدرسه استثنایی ظرف مدت 2 سال تکمیل شود. بخشی از اعتبار این مدارس از سرفصل پروژه‌های سفر تأمین خواهد شد و مابقی نیز با همکاری شهرداری کرج در اختصاص زمین و بهره‌گیری از مشارکت خیرین به اجرا خواهد رسید.از آنجا که ایاب و ذهاب کودکان استثنایی نیز بعنوان دیگر دغدغه‌ها مطرح می‌شود، شهرداری کرج تقبل کرد تا با اخذ مصوبه از شورا در بودجه سال 96، هزینه ای را نیز به همین منظور در نظر گیرد.
 
در حال حاضر در 8 منطقه آموزش و پرورش استان البرز 13 فضای آموزی ویژه دانش آموزان استثنایی در نظرگرفته شده و 2 هزار دانش آموز از این گروه زیرچتر این مراکز قرار دارند.
 
پیگیری و وصول سهم پنج درصدی عوارض شهرداری‌ها جهت توسعه و تجهیز مدارس و مراکز آموزشی،سومین مصوبه در چهل و هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان را به خود اختصاص داد.

کد خبر : ۴۳۸۰۳۳