خبرگزاری کار ایران

درویش امیری:

نیروی انتظامی باید دارای اخلاق حسنه در برخورد با مردم باشد

استاندار زنجان گفت: نیروی انتظامی باید دارای اخلاق حسنه در برخورد با مردم باشد.

به گزارش ایلنا، اسدالله درویش امیری عصر امروز در گردهمایی فرماندهان و مدیران انتظامی استان زنجان افزود: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی همه باید دست به دست هم دهیم چراکه حل آسیب‌های اجتماعی نیاز به عزم و اراده ملی دارد.

وی با بیان اینکه برای مهار آسیب‌های اجتماعی نیروی انتظامی در خط مقدم قرار دارد، اظهارکرد: وظیفه اصلی نیروی انتظامی ارتقا احساس امنیت پایدار و تامین آسایش و آرامش مردم با برقراری امنیت در جامعه است.

درویش‌امیری با بیان اینکه نیروی انتظامی باید دارای اخلاق حسنه در برخورد با مردم باشد، افزود: از سوی دیگر اقتدار پلیس باید به نحوی باشد که رعب وحشت را در متخلفان ایجاد کند.

وی به لزوم آموزش مستمر پرسنل و کارکنان نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: اخلاق مداری، آموزش قانون و مقررات و موضوعات روانشناسی همواره باید در دستور کار آموزش کارکنان ناجا قرار گیرد.

درویش امیری به ضرورت تلاش برای پیشگیری از وقوع جرم تأکید کرد و افزود: حیات پلیس به وجود اعتماد عمومی است و نیروی انتظامی باید از این اعتماد به مثابه یک سرمایه بزرگ مراقبت کند.

استاندار زنجان با بیان اینکه امروز شرایط فرهنگی و اجتماعی، نوع ارتباطات و نحوه زندگی در اثر گسترش فناوری‌های ارتباطی نسبت به دهه اول و دوم انقلاب متفاوت شده است، گفت: ظهور رسانه‌های متعدد، شبکه‌های اجتماعی مهار نشدنی و سهولت استفاده همگان از این امکانات، تغییرات قابل‌توجهی را در جامعه ایجاد کرده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر از وسایل و فناوری های ارتباطی خوب استفاده شود برای رشد و تعالی جامعه یک فرصت است در غیر این صورت برای همه ما یک تهدید محسوب می شود.

درویش امیری به ضرورت مراقبت‌های لازم در بهره گیری از تکنولوژی های ارتباطی جدید تاکید کرد و افزود: امروز مردم به راحتی آنچه را که در کشور، منطقه و جهان می گذرد رصد می کنند و در نتیجه آگاهی های کسب شده به درستی تشخیص می دهند که باید از نظام و دولت حمایت و آنها را همراهی کنند.

وی اظهار کرد: رشد و بلوغ ایجاده شده در جامعه این فرصت را به جود آورده که شهروندان هوشمندانه و هوشیارانه از نظام و انقلاب حمایت کنند.

استاندار زنجان تصریح کرد: در شرایط حاضر، مردم منابع و ظرفیت های موجود در کشور را به خوبی می شناسند و این امر باعث می شود تا شهروندان با وجود برخی محدودیت ها و مشکلات، نظام و دولت را همراهی کنند.

درویش امیری با بیان اینکه با نزدیک شدن به سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید کارنامه ای از آن ارائه دهیم، افزود: امیدواریم این کارنامه شامل سرافرازی و سربلندی نظام باشد و وجود برخی کاستی ها و لغزش ها و بداخلاقی ها در بخش های اداری، قضایی و قانون گذاری را مردم به حساب اصل نظام نگذارند.

وی به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: تک تک رای مردم نگین زرینی برای جمهوری اسلامی است و مایه فخر و مباهات برای نظام در مقابل دشمنان به شمار می رود.

استاندار زنجان با بیان اینکه رای مردم اسباب استحکام جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: ایجاد شور انتخاباتی و مشارکت حداکثری و نیز تلاش برای صیانت از رای مردم وظیفه همه ما است.

کد خبر : ۴۳۸۲۵۲